nieuwe lay out, voor Margriet

• maria

Ik heb het op een “nieuw” prikbord eens even uitgeprobeerd.Je kunt inderdaad heel oude berichten weer bovenaan zetten.Op dat bewuste prikbord was het oudste bericht uit 2003! Ik ben benieuwd uit welk jaar het oudste bericht op het Tuinprikbord is!!

Heel leuk voor grappenmakers en om niet verwijderde ruzies weer op te laten laaien.Maar misschien ook om onderwerpen als “katten in de tuin” en “mos in het gras” weer op te diepen!:D

Maar awel.Voor mij is het zeer moeizaam lezen door het plaatsbesparende lettertype.

Als de kleine lettertjes hier verschijnen, zal ik me dan ook terugtrekken van dit prikbord, zoals ik al van twee andere heb gedaan.Het moet per slot leuk blijven.Af en toe zal ik misschien in een nostalgische bui even meelezen.

Intussen ben ik me aan het voorbereiden wat ik ga doen met die momenten waarop ik even wil pauzeren van het werk waar ik mee bezig ben en dan even op de prikborden kijk.Ik heb al een paar extra kranten en tuinsites op mijn scherm staan

En omdat de verandering niet altijd tevoren wordt aangekondigd, wens ik alvast alle prikborders groeizaam weer, weinig onkruid en veel prikplezier toe.

• anja

hallo maria.

nou dat zou ik wel erg vinden als mensen weggaan van een site waar ze met genoegen zitten te lezen en te kijken.

als we allemaal naar de webmaster een berichtje sturen om deze site niet te veranderen zou dat niet helpen?

en ook ik heb gekeken bij andere site's maar alles wat nieuw is wil nog niet zeggen dat het een verbetering is.

en om oude koeien uit de sloot te halen vind ik persoonlijk niet nodig.

en nogmaals ik vind echt dat deze site weet wat normen en waarde zijn en waar iedereen in zijn eigenwaarde word gelaten.

groetjes anja

• Margriet

Ik heb vorige week al een mailtje naar Elgar gestuurd.

Hij zou kijken of de optie van dat berichten omhoog plaatsen uit kon.

Ik ben bang dat als die optie in een nieuwe opzet blijft bestaan, de onderwerpen heel eenzijdig worden. Heel veel mensen reageren altijd op slakken, zevenblad en niet bloeiende blauwe regens, mos in het gras etc…….:-) Dat komt dus bij èlke nieuwe reactie weer bovenaan en zakt niet weg.

Leuk, maar niet erg aantrekkelijk om altijd maar weer te lezen.

Dat lettertype, Maria, dat kun je volgens mij zelf groter maken. Ik heb de knop nog niet ontdekt maar dat schijnt te kunnen. Er kan best veel in die nieuwe opzet.

Ook leuke dingen.

Als je daaraan gewend bent is het wel gebruiksvriendelijk.

Wat ik in ieder geval merk is dat de PB's nieuwe stijl beduidend minder berichten hebben dan voorheen. Het nodigt niet echt uit.

Ik had ook een probleempje met inloggen, weet ik veel wat mijn wachtwoord van 75 jaar geleden was.;-) Ik zat dus weer braaf die vervelende code's over te tikken.

Nou ja, we zien het wel. Het is inderdaad komisch dat op sommige prikborden onderwerpen van 3 jaar geleden bovenaan staan met iemand die daar serieus antwoord op geeft. Die kijkt dus niet naar data.

Gr. Margriet.

• maria

Er zit een vergrotingsknop onder “pagina” en “inzoomen”Maar eerstens valt de tekst van startpagina er dan links of rechts af, zodat ik voortdurend heen en weer moet schuiven en tweedens moet je dan bij iedere klik weer opnieuw inzoomen.En dat is nu juist bij deze prikpagina's heel onhandig.Ik gebruik die knop heel vaak voor krantenartikelen en dergelijke.En die teksten zijn er op ingesteld dat je ze tot 150 kunt vergroten zonder problemen.

Ook ik had problemen met het inloggen.Nu staat mijn inlogcode als gebruikersnaam vermeld.Maar goed, dit was maar even voor één grapje,

Maria

• maria

Inderdaad, Anja, dat is vervelend.Maar het is nu eenmaal zó, dat een organisatie met zo veel bezoekers niet met iedere lezer rekening kan houden. En mensen op mijn leeftijd brengen financieel niets op omdat ze geen belangstelling hebben voor de advertenties, dus mikt men op lucratievere lezers.

Ik ben daar zolangzamerhand aan gewend: tijdschriften worden plotsklaps gedrukt in voor ouderen onleesbare letters, bijvoorbeeld lichtblauw op een witte achtergrond, enz. Ik zeg dan maar het abonnement op en zo zal dat ook met dit prikbord gaan.Er zijn genoeg andere leuke dingen op het internet die wél leesbaar zijn voor mij! :)

Maria

• Jalos

Onder het tabblad pagina bovenaan in je taakbalk staat een knopje tekengrootte, klik die aan en daar kun je de lettergrootte ( tekengrootte ) groter maken.

Kan overal op internet.

• carla

Staat bij mij onder Beeld.

En je hoeft niet ouder te zijn hoor om er last van te hebben.

Mijn ogen zijn niet zo goed en ik heb alles al op grote letter staan.

De nieuwe lay out heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Maar ik heb ook veel last van gezellige kleuren in tijdschriften met onleesbare letters erop. Geel op wit bijvoorbeeld of blauw op groen….

Ik hoop dat je kunt blijven Maria…

Carla

• Hinke

Ik ben tegen en nieuwe lay-out, alleen al omdat Maria dan misschien weggaat en dat zou jammer zijn!!

Een poosje geleden heb ik naar die nieuwe lay-out gekeken, het is misschien per prikbord verschillend, maar wat ik zag werd ik ook niet vrolijk van, te vrolijke kleuren, het doet zeer aan je ogen.

Ik wacht het wel af.

Hinke.

• maria

…bij mij werkt het niet voor de startpagina's. In- en uitzoomen wél, maar dan moet ik zo heen en weer schuiven en dan nog vind ik het lettertype “oud” veel prettiger.

Het zou m.i. ook al helpen als ze de borden een witte achtergrond gaven, dan is er meer contrast en wordt het lezen iets gemakkelijker.

Maria

• Mari

Dag,

Het is altijd jammer als iemand een forum verlaat, om wat voor reden dan ook. Alleen gaan ontwikkelingen op het gebied van fora ook steeds verder, en de huidige beheerder wil mogelijk ook mee om het forum een look te geven van deze tijd.

Fora die ik bezoek met een “nieuwe layout” werken perfect.

De opmerking dat een “oud item” bovenaan komt te staan, kan voorkomen. Maar geloof mij, dat is niet storend. Als niemand daar een reactie op geeft, zakt het supersnel.