passiebloem, snoeien?

• jolanda

in mijn tuin staat een passiebloem , die was heel groot en mooi, wij zijn hier in oktober komen wonen en toen heeft hij nog heel lang gebloeid, nu ziet hij er erg dood uit , moet een passiebloem gesnoeid worden,? en zo ja, hoeveel moet er dan af?

• anja

hallo jolanda.

de passiebloem kan je aardig terug snoeien toen ik hem nog had staan heb ik hem terug gesnoeid zo'n 30cm boven de grond en liep daarna weer goed uit.

maar ik weet niet wat de beste tijd is om hem te snoeien.

groetjes anja

• ria

Ik zou hem nu snoeien. Hij is alweer aan het uitlopen. Hij kan dan mooie nieuwe scheuten maken.

Succes ermee.

Ria

• de Haan

Je hoeft hem niet te snoeien, het mag en het kan zeer kort

• mw.lutetia

in tegenstelling tot wat anderen hier schrijven,zou ik één steel zeker van en meter hoog aanhouden;dat is voor het omhoogtrekken van de sapstroom.luut-lid passifloraclub nederland-

• jolanda

dus ik kan nu snoeien, maar één tak een meter lang laten en de rest kort knippen? heb ik dat nu goed begrepen?

• anja

ja doe maar

gr.anja

• Na=tascha

Mijn passiebloem ziet er heel dood uit. Ik heb hem in het najaar geplant. Komt dit nog goed? En kan ik hem beter snoeien of afwachten?anja schreef:

• anja

Ik heb op 2 plaatsen een passiebloem-klimplant staan. Hij is al 3 jaar oud en ziet er nu voor het eerst ook dood uit. Ik heb al wat zitten knippen, maar zie geen nieuwe uitlopers. Ben ook heel benieuwd of dat nog gaat gebeuren. Is de passiebloem altijd zo laat?