Gaten in de tuin.

• Marianne

Beste mensen,

Ik heb een tuin van ongeveer 10 bij 30 meter, en heeft heel veel gaten.

Hoe krijg ik deze het beste weg?

Ik heb geprobeerd om de gaten handmatig te dichten, maar dat is een heidens karwei. Is het misschien handig om een tuin freesmachine te huren?

Wie kan mij een goed advies geven?

Groeten , Marianne

• jolanda

hoe bedoel je, gaten? als het echt berg en dal is en er staat niks in zou ik iemand met een graafmachine laten komen, kost even wat, maar mooier krijg je het niet, en hoe komen die gaten daar dan?

• ria

Zij het echt gaten of zijn het meer kuilen. En is het in het gazon, in een border of in een kaal stuk grond? Dat is allemaal een beetje onduidelijk.

Heb je wat meer informatie?

Ria

• Marianne

Dag Jolanda,

Met gaten bedoel ik koeienpoten. Mijn tuin grenst aan een weiland, en in een zeer vochtige periode zijn via mijn tuinhek, dat grenst aan een weiland koeien in mijn tuin gaan rondbanjeren. Er staan een paar jonge boompjes.

Een graafmachine is geen optie, want het tuinhek is maar deur breed. Is een grond freesmachine geen mogelijkheid?

• de Haan

Frezen is een optie, maar je kan de gaten ook opvullen met grond.

• Marianne

Dag Ria,

Met gaten bedoel ik koeienpoten. Mijn tuin grenst aan een weiland, en in een zeer vochtige periode zijn via mijn tuinhek, dat grenst aan een weiland koeien in mijn tuin gaan rondbanjeren.

Het is een kaal stuk grond, met er staan wel een paar jonge boompjes.

groeten van Marianne

• Margriet

Er zijn kleine graafmachientjes die door een poort kunnen.

• jolanda

er zijn ook van die kleine graafmachientjes, die kunnen wel naar binnen en kunnen ook om de boompjes heen, ik blijf dit toch de beste optie vinden, ik weet niet hoe groot je tuin is , maar je harkt en spit je echt een ongeluk, als je het handmatig wilt doen. met een freesmachine maak je alleen het bovenste laagje los

• ria

Bij mijn buren zijn ook wel eens mensen bezig geweest met kleine graafmachientjes. Die zullen zeker door je hek kunnen. Misschien kun je eens informeren bij een hoveniersbedrijf. Die bezitten meestal wel een kleine graafmachine. Met de hand de gaten vullen lijkt me onbegonnen werk.

Veel succes.

Ria

• Marianne

Beste mensen,

Ik begrijp dat een graafmachientje de beste optie is. Hartelijk dank!

Hiermee woel ik dus de tuin om.

Dan zit ik nog met een vraag: laat ik het omgewoelde gras liggen tot het is uitgedroogd en moet ik daarna de wortels weghalen?