gras in Landleven

• Monique

Goedemorgen,

Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat er een aantal mensen zijn die het blad Landleven hebben ;-). In de speciale uitgave van Landeleven Tuinieren staat op pagina 57 de Hortensia Annabelle met daarvóór een grassoort als rand. Weet iemand welk gras dit is? Ik wil namelijk ook zoiets creeëren. Is dit handig? Wat gaat dit gras bv in de winter doen? Moet ik het in het voorjaar dan snoeien omdat het 's winters doodgaat? Hoor het graag.

Groetjes,

Moniquedus

• Hinke

Ik heb wel Landleven (nog wel:-)) maar kan mij geen speciale tuinuitgave herinneren, van wanneer is die? Ik heb mijn abonnement opgezegd, dus misschien heb ik die net niet meer gehad maar als ik een datum weet zou ik even kunnen kijken.

Hinke.

• Monique

Hallo Hinke,

Deze tuinuitgave is iets van 2 of 3 weken geleden bezorgd geloof ik. Het jammere eraan is dat er geen naam bij dit soort gras staat namelijk. En eigenlijk heb ik ook niet zoveel verstand van grassen, dus vandaar. Gek eigenlijk dat niemand lid is van Landleven. Misschien meer mensen van Groei en Bloei misschien?

Groetjes,

Moniquedus

• Hinke

Monique, ik heb hem gevonden! Had hem nog helemaal niet gelezen. Mede een reden dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Het is een heel goed blad maar na het nu zo'n jaar of 4 gehad te hebben is het wel veel van het zelfde. En ik denk dat het voor veel mensen niet zo aantrekkelijk is omdat het toch veel over het ‘buitenleven’ gaat, dus meer op het platteland waar ik zelf ook woon:-):-)

De grassen, ik weet zo niet wat het is, er zijn veel soorten die op elkaar lijken en hier zie je geen bloeiaren, dat maakt het nog moeilijker. Je zou een mailtje naar Landleven kunnen sturen en/of naar het bedrijf wat de tuin ontworpen heeft. Er staat een url van dat bedrijf bij. Of het blad mee nemen naar een kwekerij, er zijn ook speciale kwekerijen van siergras, die kunnen je vast ook verder helpen.

Succes, Hinke.

• ria

Er is een kwekerij in de Wilp (Lianne's siergrassen) waar ze alles van siergrassen weten. Je kunt het daar vragen of op haar website kijken of je de soort er bij ziet staan op de vele foto's. Het adres is: www.siergras.nl

Ria