wat groeit dat hard

• anja

hallo hier ben ik weer.

ik heb pas dingen gezaaid en wat komt het vlug op.

de reuk en siererwt komen ook al boven de grond uit.

nu heb ik wel niet zoveel gezaaid als sommige mensen van deze site en ik begin het aardig leuk te vinden.

de raonkel zijn al plantjes geworden maar de feesia's doen niets.

misschien ben ik ongeduldig maar ik heb ze gelijk gepoot als de raonkels.

met de dahlia heb ik een fout gemaakt te droog gezet en vergeten genoeg water te geven oeps. hoop dat die het gaat doen.

groetjes anja

• boerderij bert

Nou Anja, ik zou willen dat het bij mij ook zo vlot ging. Het schiet voor geen meter op. Enkele soorten daargelaten. De nachten zijn volgens mij veel te koud. Overigens zaai ik in een koude kas. Wat de freesia betreft ben je wel heel erg vroeg geweest met poten. April is daar de beste maand voor en nog liever de tweede helft van april met dit weer. Je dahlias zullen wel gaan groeien. Ze moeten wel heel erg droog zijn als ze het niet doen. Blij dat je ranonkels het wel goed doen. Prachtige bloemen. Boerderij bert.

• Margriet

Ja, inderdaad, wat Bert zegt. Ik ben ook een beetje bang voor je Lathyrus. Die vinden kou echt niet leuk. Ze nog 6 weken binnen houden is ook wat lastig.

Zaai nog wat volgende week. Dan weet je zeker dat je Lathyrus hebt dit jaar.

Ik heb ze juist gezaaid (in de kas) , met de hoop op wat warmere nachten maar ik zie nu al dat dat niet gaat lukken, ik heb gelukkig nog wat achtergehouden.

In de volle grond zaaide ik ze altijd in de derde week van april.

Groeten, Margriet.