diverse vragen

• carla

Vanmiddag lekker buiten gewerkt.

Ook wat plantjes geplant, zie weer van alles en dan komen ook soms de vragen

1 hoe ver kan ik de fuchsia magelanica terugsnoeien?

2 ik heb een zaailing (denk ik) in de tuin van de taxus. Die is nu zo´n 80 cm hoog. Hoe krijg ik hem bossiger, hij is nu wat ielig?

3 welke planten hebben kalk nodig behalve de rozen?

4 als ik de rozen net bemest heb wanneer mogen die dan kalk?

5 mijn aronskelk komt elk jaar op, heeft het hele jaar zo´n 2 bladeren en daar blijft het bij. Ik weet dat ie van vocht houdt, maar kan ie ook met zijn voeten in het water want dan zet ik hem in de rand van de vijver?

6 wie weet waar etage primula´s te koop zijn? Ik vind ze zo mooi maar ze heb nog nergens kunnen vinden.

Nou dat was het voorlopig wel even….

groetjes,

Carla

• jolanda

ik weet alleen maar dat je de taxus goed kunt snoeien dus gewoon terugknippen, dan loopt hij wel weer uit, de andere antwoorden weet ik ook niet , dus ik wacht ook even wat daar nog voor reacties op komen, leer ik dat ook gelijk, ik heb ook veel rozen, kun je rozen ook bemesten met paardenmest trouwens?:D!

• de Haan

1 10cm boven de grond, of alleeen de dode delen.

2 Regelmatig knippen.

3 Hier is moeilijk antwoordt op te geven.

4 voorlopig niet, maar wat voor grond heb je ?

5

6

Jolanda, rozen kan je ook met paardemest bemesten

• jolanda

mooi da's handig , ik heb net twee paardjes aangeschaft en kan dus ook iets met de mest doen:D!

• Goof

de fuchsia tot de grond terug snoeien ,de taxus kun je ook snoeien zodat hij de goede vorm krijgt.kalk kun je het beste in het voorjaar zaaien en .

Goof.

• mw.lutetia

volgens mij moet je nooit verse paardenmest gebruiken bij je tuinplanten;minstens een half tot een heel jaar laten liggen;luut

• de Haan

Daar ben ik eigenlijk vanuit gegaan, ook dat het paardemest met stro is.

Paardemest is een warme mest, is al vrij gauw verteerd.

Werd vroeger gebruikt om de grond in de platte bak op te warmen.

• carla

Ik zit op veengrond.

Ga zo nog even googlen op die etage primula.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Carla

• Margriet

Ik heb wel de japonica, Carla. Is wat hoger maar volgens mij geen etage-primula.

Rood, trouwens. M.

• carla

Hoi Margriet,

Lijkt er wel wat op hoor. Vind hem wel erg leuk die Japonica.

En je zaadjes zijn goed aangekomen vandaag hoor, bedankt!

Carla