welke bodembedekker

• miranda

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een langdurig bloeiende bodembedekker voor in de zon van ten hoogste 15 cm hoog die in de winter groen blad blijft houden. Het liefst met roze, lila of blauwe bloemetjes.

Alvast hartelijk dank voor het doorgeven van enkele planten namen.

Met vriendelijk groet, Miranda

• anja

goede morgen miranda.

zou je kunnen kijken bij google bodembedekkers.

daar heb ik hele leuke gezien.

groetjes anja

• Wil Sandifort

Goede morgen.

Zelf heb ik kleine maagdenpalm.Heel sterk met leuke blauwe bloemetjes.

Succes verder

• carla

En die is er ook met witte en donkerrose bloemetjes en is wintergroen.

Met kleine blad (minor) of met groter blad (major).

Carla

• Katinka

Met blauwe bloemetjes? Dan kun je ook zoeken naar campanula portenschlagiana. Hoe meer zon, hoe meer vocht hij nodig heeft, dus als het heel droog is doet hij het niet (dan wel weer in de schaduw). Hij bloeit echt heel erg lang, maar als het hard vriest, zoals afgelopen winter, hangen de blaadjes wel naar beneden en ziet het er niet vrolijk uit. Bij mij groeit hij onder de beukenhaag. Droog, zou je denken, maar ook wat schaduw en dat redt hij net, het is een vrolijk gezicht, hij is er vanzelf gaan ‘wonen’ (uitgezaaid).

• mw.lutetia

het is wel een enorme woekeraar!luut

• Brigitte Verkuijl

Net wat luut zegt, de vinca (mmagdenpalm)is wel een enorme woekeraar!!!! De buren hebben hem ook en je begrijpt het wel ik ook dus en kom er niet van af:( vreselijke plant, wat dacht je anders van pachysandra, ze heeft lichte bloemetjes in het voorjaar en blijft voor de rest mooi groen en doet het super met weinig verzorging en groeit mooi redelijk snel dicht. Of anders phlox, leuke bodembedekker en doet het eigenlijk vanaf nu tot augustus ongeveer. Heb ze in diverse kleuren en blijft groen in de winter, wel vaal groen hier.

• Hinke

Ach en de Vinca is zoooooo schattig:-)

• Margriet

Een schattige wolf in schaapskleren. :-)

(heb er ooit 6m2 van moeten uitspitten, vandaar mijn vooroordeel)

• Hinke

En bij mij groeit het op veel plekken, heb er totaal geen probleem mee, wat teveel is trek ik weg. Het is gemakkelijker in de hand te houden dan zevenblad:D:D

Maar inderdaad als je niet van woekerplanten houdt of er niet tegen kunt, ja dan kun je het beter niet nemen. Alhoewel de paarse en witte veel minder woekeren dan de ‘gewone’ blauwe.

Hinke.