Kas gewit

• Margriet

Elk jaar is het weer even gokken….Wanneer de kas witten?

Gister heb ik het gedaan. De zaden gaan nu allemaal kiemen en hebben die felle zon niet nodig. Ik doe het altijd met Temperzon. Dat spul geeft goed bescherming bij felle zon maar bij regen wordt het transparant en laat veel licht door.

Groeten, Margriet.

• Miep

dank je voor de tip. Wij hebben sinds kort een kas, dus dit soort tips maakt me helemaal blij. Kan je Temperzon gewoon bij een tuincentrum / Boerenbond ofzo kopen?

• Mike

Ja, kun je bijna overal wel krijgen, idd ideaal spul. Ik moet het ook nog doen, morgen misschien. Vandaag de kas uitgeruimd, noppenfolie weggehaald, schoongemaakt, weer ingeruimd, - ben bekaf…

Mike

• carin

Ik heb speciale kasgordijnen. Ook erg gemakkelijk, even ophangen en klaar. Zal ik ook dit weekend eens doen, want het wordt nu wel erg warm. Carin

• Adrie

Ik gebruik van dat dunne vliesdoek. Dat hang ik aan de binnenkant aan de zijkant van de kas. Weinig zon? Dan kan ik om zo veel mogelijk licht binnen te halen, het eenvoudig omhoog halen en vastzetten met een paar wasknijpers. Wel zon? Dan lekker naar beneden laten hangen.

Werkt goed, alleen hoop ik ooit nog eens hét idee te krijgen om het open en dicht doen wat te versimpelen. Iets van eensoort rolgordijn-constructie of zo.

Dus als iemand ideen heeft?