fotooogst

• Teuni

Mike en Marian, jullie hadden zulke mooie foto's dat ik ook maar eens aan de slag ben gegaan.

Ik heb me laatst laten verleiden bij Intratuin tot de aankoop van een dubbele Helleborus en een Akelei. De andere 3 Helleborussen had ik al.

gr. Teuni

• paula

Ohh! Teuni, die dubbele Helleborus is mooi!!!!!

Paula

• carla

Ik zat ook al te ohh en aahen toen ik die dubbele Helleborus zag.

Wat mooi zeg!

carla

• Mike

Ze zijn allemaal mooi. Puur genieten!

Mike

• Marian

Ja, die dubbele is erg mooi zeg.

En jij hebt dus al een bloeiende akelei :) ik moet nog wel even wachten…

Is wel een hele mooie, met die overlopende kleur.

Is het zo eentje met ‘lange stengels’of zo'n ‘gedrongen ’ plantje?

P.s.

Zijn de foto's gemaakt met je nieuwe sr camera? Zo ja, dan gaat het je al heel goed af hoor.

• Teuni

De akelei is ongeveer 30 cm hoog. Misschien dat hij nog langer wordt. Komt nu net van de kwekerij waarschijnlijk.

Het gaat al best goed met mijn camera. Eerst vond ik het heel moeilijk maar nu ga ik het warempel aardig onder de knie krijgen.

gr. Teuni

• ann

Prachtige foto's Teuni. Die dubbele Helleborus een beauty en de Aquilegia ook een hele mooie. Weet je van beide planten misschien de naam.

Ann

• Teuni

Nee sorry, heb van beide geen naam. Op het kaartje van de Akelei staat ‘vulgaris variety’. En de Helleborus stond wel benoemd in het tuincentrum maar heb het niet opgeschreven. Achteraf dom natuurlijk. :(

gr. Teuni

• Jalos

Mooie foto's Teuni!

Is die dubbele niet een zgn ‘Party Dress’?

Overigens worden de meeste Helleborussen niet benoemd omdat ze niet hetzelfde terugkomen uit zaad, zijn ze wel benaamd dan is het vaak 1 vermeerderd uit weefselkweek of vegetatief.

Dus gewoon meestal Helleborus oriëntalis anemoonbloemig, picotee, enkel, dubbel, halfdubbel, driedubbbel en soms de kleur erbij genoemd.

• anneke Im

Ik reageer hier maar even voor jullie alle drie .

het waren prachtige foto,s heb ze wel bekeken maar niet eerder gereageerd.,weinig op de pc geweest ,

Van Mike ben ik al niet anders gewend en Marian ook tijdje geleden die rozen en nu haar foto,s

Teuni jouw aanwinst mag er ook weer zijn prachtig

Het is puur genieten deze tijd en de verleiding voor aan kopen is heel groot.

maak maar heel veel foto,s

Ik kan het niet en mijn man helemaal niet ,

die kan alleengoed gebak en koekjes bakken volgens de kleinkinderen.

fijne dag Anneke