We hebben een vrij jonge druivenstruik en ik ben vergeten,wanneer deze vorig jaar begon uit te lopen.
de onze is nog helemaal dor,het lijkt alsof hij/zij dood is.
Dunne takjes zijn helemaal kort,en breken af,is dit normaal?
groetjes,Lieny
Mijn druif loopt ook nog niet uit, maar na vandaag hoop ik toch dat de knoppen harder gaan zwellen. Die dunne takjes kun je gewoon wegsnoeien als ze zó dun zijn dat ze vanzelf afbreken, dat is niet erg. Als je twijfelt of een plant dood is, kun je aan een stukje van de bast krabben. Is het eronder groen, dan leeft de plant nog. Werkt bij alle planten.
Het uitlopen van druiven zal nu stilaan beginnen. Heel dunne takjes kunnen inderdaad afgestorven zijn.
U kan er best nu niet aan snoeien, maar afwachten tot hij toch ergens nog uitloopt. Wat bijsnoeien (droog hout verwijderen) kan je doen in mei-juni.
Indien u nu nog snoeit, dan hebt u een grote kans op bloeden (sapverlies) en nog meer groeiverzwakking.
Eens bijmesten met een samengestelde organische meststof en de grond rond de stam eens oppervlakkig losmaken. In juni als de groei normaal is, dan nog eens bijmesten.
Guy
www.houtwal.be
Dat is mogelijk maar dan moet deze wel ‘n omvang hebben van bv.minimaal een speciekuip vanwege dat ’n druiven struik van nature graag diep worteld om uit elke grondlaag zijn voedsel te halen dat komt de veelheid aan smaken in de vrucht ten goede,'n druiven plant moet lijden schrale grond met kiezels daar komen de beste wijnen vandaan dan wordt de plant op die manier gedwongen diep naar voedsel tezoeken,met boven vermeld resultaat tot gevolg,
geef nooit veel water.
'n wijnboer Walter schreef:
>
> Hallo,
>
> Misschien niet uw onderwerp maar weet iemand of je een
> druivenstruik in een grote bloempot langs een zonnige
> schutting kan plaatsen? Blijft het dan leven in de bloempot?
> Kan het nergens vinden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?