Een huis met een tuintje

• Anne-Mieke

Deze foto's zijn nog van vorig jaar, maar volgens mij had ik ze hier nog niet eerder geplaatst:

Gewoon een Fuchsia:

Maar dan met bewoners:

• Marian

Moooiiii, dat ‘huis met een tuintje’ Ze weten wel waar ze gaan wonen :D

• Teuni

Dat is een mooi plekje. Zijn dat mereleieren? En zijn ze allemaal uitgevlogen?

gr. Teuni

• kitty

Wat prachtig Anne-Mieke! En wat zijn die nestjes toch fantastisch gemaakt.

Kitty

• kitty

Goeiemorgen Teuni - we zijn op hetzelfde moment even gaan zitten! :)

Kitty

• Teuni

Goeiemorgen Kitty, was weer even weg en nu weer terug. Ik was naar de site van de neskasten. Ik kijk daar vooral of de koolmees al een nestje gaat maken. Nog steeds niet dus. Ons nestkastje is ook nog niet bezet dus heb ik nog hoop.

gr. Teuni

• wilma c

och….wat schattig!

• Goof

Dit is erg mooi, een mooie plant en ook die merelnest .

Goof

• Anne-Mieke

Ja, het zijn mereleieren, maar ze zijn helaas niet uitgekomen. Het was n.l. wel een fleurig plekje voor een nest, maar totaal onbeschut. Na een flinke hoosbui hebben de merels het nest verlaten en zijn ze een nieuw nest gaan bouwen in de bolprunus, waarin ze vier jongen hebben grootgebracht.

Maar het was wel mooi om te zien hoe ze dat nest in dat plantenbakje hadden gemaakt. Eerst een diep, rond holletje uitgegraven in de aarde achter de fuchsia en bekleed met klei uit de vijver. Toen aan de bovenkant van dat holletje een rand gemaakt van fijne takjes en daarna de boel nog gestoffeerd met zacht mos. En aan de voorkant zag je er helemaal niks van.