even verslag doen

• anja

goede morgen allemaal.

nou de eerste pak zakdoekjes heb ik er al door heel gejaagt.

ik denk toch dat ik de medicijnen tegen hooikoorts moet blijven slikken het heeft dus niet alleen aan de eik gelegen.

maar ik ben nog steeds BLIJ dat hij eruit is.

ik heb gisteren het er maar op gewaagt en de raonkels gepoot ze begonnen al te gaan liggen met hun blad en je zag ze ziende ogen opknappen toen ik ze in de volle grond had gezet.

de clematissen slaan ook goed aan en hebben al aardig wat knoppen.

zelfs de lupine doet het goed het was zo'n armoedig plantje toen ik hem kocht.

ook had ik nog een schanierplantje gekocht en een witte akelei.

en ik moet ook zeggen dat het fijne gevoel wat je van tuinieren krijgt weer aardig begint terug te komen en dat ik me heb betrapt dat ik rondliep met een glimlach.

ik ga weer wat doen en ik wens jullie allemaal een prettige dag toe.

groetjes een gelukkige anja

• Teuni

Ja Anja lastig hè die hooikoorts, blij met het voorjaar maar dat is een schaduwzijde ervan.

Ik heb het de laatste weken op de luchtwegen gehad na een explosie van stuifmeel van bloeiende bomen. Snotteren doe ik niet maar ik weet dat je daar ook heel suf van wordt. Sterkte ermee.

Ja, het gaat hard in de tuin. Je ziet het elke dag groener worden. Ik heb gisteren nog een Clematis verplant die tussen de rozen stond. Vorig jaar geplant dus ging erg gemakkelijk. Flink water gegeven en staat er nu nog steeds mooi fris bij.

Vorig jaar met moederdag een Endless summer hortensia gekregen. Daar zitten nu al flinke knoppen in. Die is dus erg vroeg. Wel een risico als het nog zou gaan vriezen.

De knoppen van de leiperen staan ook op springen en vlak eronder begint een merel in een coniferenzuil een nest te maken. Er is al heel wat aangesleept. Het nest zit zo'n 30 cm onder de schutting en de conifeer staat daar tegenaan dus daar zou een kat wel bij kunnen. Op hoop van zegen dan maar.

gr. Teuni

• Viola

Wij hebben geen last van hooikoorts gelukkig.

Maar een paar weken geleden heeft mijn man blad opgeruimd onder/boven/op/tussen de taxussen van de buren omdat dat steeds naar onze tuin waaide. Een paar dagen later zat hij onder de rode pukkeltjes. Het bleek netelroos te zijn. Hij is er een paar weken echt beroerd van geweest en lusteloos.

We hebben aan allerlei mogelijke oorzaken gedacht maar denken dat de taxussen de boosdoeners zijn.

Dus dat weten we voor de volgende keer!

Viola

• marian

Ik heb gisteren voor de eerste keer het gras af gedaan .En vandaag ontzettende last van hooikoorts .Weet iemand mischien welk tabl goed helpen. Groetjes Marian

• Katinka

Hooikoorts is heel vervelend, je conditie gaat zelfs achteruit, tenminste, bij mij wel: bij allergische reacties kan ik het direct merken bij het sporten. Echt balen, maar gelukkig kun je nu meer met je tuin nu de boom weg is.

• carla

Hoi Marian,

Ik slik zelf Aerius, elke dag maar heb desondanks nog last van een “vol” hoofd.

Mijn zoontje had van de week een heel dik oog door paarden allergie, die slikt normaal niets en ik heb hem Aerius gegeven en dat hielp hem goed.

Vroeger had ik Terfenadine en dat werkte wel goed vond ik.

Aerius kun je geloof ik vrij kopen.Ik zelf heb alles op recept.

Maar soms verschilt het erg per persoon wat helpt of niet. Ligt natuurlijk ook aan de soort allergie.

Carla

• carla

Ja, dat merk ik dus ook. Ik sport maar 1x per week maar merk het meteen, dan heb ik echt mijn inhalator nodig. Word erg snel benauwd.

Conditie is bij mij zowiezo al niet zo goed maar met hooikoorts/allergie ga je echt achteruit.

Carla

• marian

Bedankt Carla voor je reactie .Ik hoorde toevalig net van iemand die me dat ook adviseerde .Maar zij slikte dat het hele jaar .Anders hielp het niet bij haar .Ik denk dat ik morgen de dokter vraag om dit recept .Als ik het moet betalen is ook geen probleem

• Marian

Toen onze dochter nog aardbeien plukte, en over dat stro moest kruipen, had ze ook altij hooikoorts.

Wat bij haar wel hielp waren homeopatische korreltjes voor hooikoorts van De Tuinen. Weet niet of ze die nog hebben.

• Viola

Ik zag net een item op het journaal van TV Gelderland over een nieuwe website van de universiteit Wageningen waar van allerlei informatie te vinden is over hooikoorts. www.pollennieuws.nl

Misschien hebben jullie er iets aan?

Viola