it giet oan!!

• maria

De koolmezen van “beleefdelente” tonen nog niet veel activiteit.Maar de koolmezen hier op 6 meter afstand zijn sinds gister hard aan het bouwen.Er wordt af en aan gevlogen met nestmateriaal.Regelmatig komt het voor dat het aangedragen materiaal niet door het gat kan omdat het te breed is.Blijkbaar weet die vogel niet dat mos wél meegeeft, maar dorre takjes niet en dat levert dan een heel gedoe op.Koolmezen maken een soort matrasje op de bodem van de kast van mos, dorre blaadjes, dode grashalmen enz. Ook de ingangsopening wordt regelmatig bijgewerkt.

Ook zie ik regematig mussen vliegen met pluizig materiaal.Ik hang altijd een paar flinke bossen hondenhaar op in de meidoornhaag en dat wordt graag gebruikt.Echte wollen draadjes mag ook, maar laat nooit naaigaren buiten slingeren!!Dat is levensgevaarlijk omdat het zich om de pootjes enz.van de jongen kan slingeren die dat niet overleven.

Maria

• Nina

Leuk, ik heb een merelnest in de klimophaag en een nestje van een klein, bruin vogeltje. Als ik in de tuin aan ‘t werk ben vliegen de merels rakelings over m’n hooft. Wat heb ik ook te zoeken in HUN tuin. :D:D

Nina

• Teuni

Is dat kleine vogeltje een winterkoning of een heggenmus?

Hier is de merel ook druk in de weer.

gr. Teuni

• marian

Beste Maria.Wat betekend it giet oan? Ik woon in Limburg en ben blond.dus mischien dom ,maar ik heb geen idee wat je hiermee wil zeggen.Groetjes uit Limburg

• Marian

Bij ons zijn de mussen ook bezig, giseren verschrok onze zoon zelfs van de kracht van zo'n vogeltje.

Die pakte een takje op, van 20 cm breed en 1 mm dik.

Je moet je de verhoudingen eens voorstellen, als wij dat zouden moeten doen, en dan ook nog met je mond, zei de zoon vol ontzag :D

• Viola

Hè Maria, je liet me schrikken…..nú nog een elfstedentocht?

Maar gelukkig gaat 't over héél iets anders!!!!

Doen we die elfstedentocht volgend jaar toch.;-)

Viola

• maria

Even googelen als je iets niet snapt, marian.Dan hoef je jezelf niet voor dom aan te zien!

http://www.depers.nl/algemeen/?ID=158155

Maria

• maria

De koolmezen van “beleefdelente” kunnen lezen!!!!Ze hebben vanmiddag mijn berichtje gelezen en nu ligt er in hun kast ook al wat nestmateriaal.:)

Maria

• martine

Ja, de koolmezen hier zijn gisteren aan hun nest begonnen!

• Hinke

Maria, ik dacht toch echt even dat je het over vorst had:-):-) Maar gelukkig toch voorjaar!!!

No noch wachtsje op de swellen!! (Nu nog wachten op de zwaluwen)

Hinke.