het verwondert mij dat er geen opgetogen berichten zijn hoe alles gaat groeien,bloeien en zelfs zaad zetten!
ik geniet zo van mijn uitbundige tuin–of–ik geniet zo uitbundig van mijn tuin :er bloeit zoveel,er komt zoveel op,de kleuren harmonieren zo mooi;-en soms niet–de paardenbloem,de boterbloem en de pinksterbloem staan te gloreren–na de bloei snijd ik ze af;ze mogen volgend jaar terug komen.Van de tientallen narcissen tete a tete heb ik de bloemhoofdjes afgehaald en ze gemest;begin volgende week doe ik hetzelfde met de hyacinthen en de trompetnarcissen.
de prunus staat op uitkomen;heeft nu donkerbronskleurig blad;de treurwilg heeft een groene teint gekregen;de sering heeft dikke knoppen;het gazon staat er na eerst een kalkbemesting,daarna vericuteren en weer daarna een koemest behandeling zeer groen bij.
MIjn vijver is mijn favoriete plaats;ik heb inheemse salamandersoorten;in tegenstelling tot de kikkers en padden die onmiddellijk wegduiken als ze iets gewaar worden,kun je salamanders eindeloos bekijken;de kleine watersalamnander kun je 24 uur per dag waarnemen;de alpenwatersalamander en de kamsalamander,beide ook aan water gebonden in deze tijd van het jaar,zijn nachtdieren,al kun je ze in de hoogtijdagen van hun bruiloft ze ook wel eens overdag zien.Ik geniet er dagelijks van,en in deze tijd van het jaar ,met een sterke oplaadbare zaklantaarn,ook elke avond vanaf 21.00 uur tot ik naar bed ga.luut
ik mis zulk soort indrukken;vandaar dit bericht!!!luut