hibiscus

• aatje

ik heb vorig jaar na de bloei de hibiscus flink terug gesnoeid, nu valt het me op dat ik er nog niets aan zie dat hij bv uitloopt, in tegenstelling tot alle planten daar omheen in de border.

Is deze altijd wat later of komt het niet meer goed met 'm…

groetjes

• Viola

De Hibiscus loopt altijd heel laat uit. Ik kan me voorstellen dat je denkt dat hij niets meer gaat doen. Bij mijn Hibiscussen is ook nog niets te zien.

Je had hem niet na de bloei moeten snoeien maar juist voordat hij gaat uitlopen.

Ik heb hem begin april gesnoeid.

Viola

• marian

Kan ik de hibiscus nu dan ook nog snoeien .Of is dat te laat?

• anneke Im

nee hoor snoei nog maar Marian.

Viola ik snoei ook mijn hibiscus direct na de snoei omdat hij vlak bij mijn loopstraatje naar de deur staat , De takken die dan te lang zijn snoei ik weer keurig in mijn inziens mooie vorm .Hij staat al 21 jaar daar , Zal eens een foto opzoeken dan zal ik hem plaatsen

Anneke

• anja

ik heb twee hibiscussen op stam en ik snoei ze direct na de bloei.

gr.anja

• Viola

Weinig medestanders!

Schijnt dus gesnoeid te kunnen worden voor het uitlopen en na de bloei.

Ik blijf het wel doen voor het uitlopen, kun je het model ook beter bekijken.

Viola

• Jan-Willem

Hibiscus bloeit op het eenjarige dus jonge hout. Dat betekent dat er ieder voorjaar gesnoeid kan worden maar omdat hij/zij zo langzaam groeit blijft ie klein. Op de takken die er nu zijn loopt ie ook weer uit en op het nieuwe hout gaat ie weer bloeien. Na de bloei snoeien is onzin want daarna groeit ie niet meer en zit je de hele winter tegen de kale struik aan te kijken.;-) Ook de vruchten of zaaddozen zijn wel leuk.

Nu begint de Hibiscus pas uit te lopen.

Jan-Willem

• Vera

Wij hebben onlangs twee hibiscusboompjes gekocht voor in onze wintertuin/loggia. Ze staan nu een week of 3 redelijk warm al dus, maar er is ook nog geen teken van leven. Ik ben heel erg bang, dat we een miskoop hebben gedaan, maar als ik het zo lees, dan duurt het dus heel lang voor hij weer uitloopt. Ik heb al een takje afgeknipt om te checken of er wel leven in zat en dit was wel het geval. Maar even aankijken nog, of zou hij juist niet sneller moeten uitschieten omdat hij warmer staat?