wie weet wat dit is?

• jolanda

er staan er een aantal in mijn tuin wie weet een naam?

• Anne-Mieke

Rhododendron makinoi ?

• mw.lutetia

kan het de weigela zijn?luut

• anneke Im

Anne mieke heb gelijk .

ik dacht ook dat het een rhododendron makinoi was ,de knoppen moeten nogopen komen .Prachtige struik ,in Trompenburg staan er ook een paar mooie exemplaren.

In deze tijd gaan wij daar veel naar toe heerlijk om te lopen voor mij .

Anneke

• jolanda

het zijn maar hele kleine struikjes , ik dacht zelf aan een heidesoort ofzo of pieris? iemand zei andromeda, maar daar kan ik niet veel over vinden, ook niet op google, geen plaatje die er op lijkt, maar ik zal nog eens kijken bij de rhodo's

• anneke Im

Hier zie je hem in bloei na 10 jaar is de hoogte 1,50m ,

Ze worden niet zo hoog Jolanda

• ann

Dit is inderdaad Andromeda polifolia (echte lavendelheide). Wordt ong 0.60m hoog en breed. Staan het liefste iets beschaduwd in zure vochtige maar goed doorlatende grond. Ze zijn volledig winterhard.

Ann

• anneke Im

die bloeit toch pas in Mei /Juni Ann ??

het is natuurlijk mooeilijk van af de pc. te beoordelen welke plant het is zonder foto van .Jolanda zelf

groeten Anneke

• ann

De plant op de foto bij de eerste vraag van Jolanda is de Andromeda.Is dit dan geen foto van de plant van Jolanda? De bloei valt in het voorjaar.

Ann

• jolanda

jaaaa,dat is'em andromeda polifolium, of lavendelheide, en de foto was wel van mij hoor, ik heb even geggogled en dit is het, bedankt, het is echt een heel mooi struikje en bloeit nu al volop met roze bloemetjes:D!