fruit in bloemenbak

• johanes

In een vorig topic vroeg ik info over een druif in de tuin in een plantenbak. Nu blijkt dit geen goed idee. We willen eigenlijk toch graag iets van klimfruit in de tuin in een bak van ongeveer 1m lang en 50 cm breed. Heeft iemand een suggestie welke fuitsoort (klimmer) hiervoor geschikt zou kunnen zijn? We hebben zelf al een paar jaar een framboos in een plantenbak en die heeft het altijd aardig gedaan maar nu zoeken we meer een klimplant.

• Guy

Vijgen en passiebloemen.

• ria

Ik kan Japanse wijnbes aanraden. Doet het altijd goed, ziet er leuk uit. En heeft een overvloed aan rode lekkere vruchtjes.

Ria

• jolanda

kiwi

• Katinka

Mijn eerste reactie zou zijn framboos, of anders (doornloze) braam. Ik denk dat ik zelf de physalis zou planten, die ballonnetjes met die gele vruchten die je wel eens in restaurants op je bord ziet, hij klimt niet (groeit wel hoog) maar woekert wel, daarom zou ik een pot direct benutten voor deze heerlijke vrucht.

• Frans

passiebloem? klimaardbei?

• johanes

Bedankt voor het meedenken,

Aan de hand van de bschrijvingen denk ik dat het een japanse wijnbes gaat worden. Onze oude buurbrouw had er ook in (in de vast grond) en die deed het altijd super goed. Zullen maandag eens even kijken.