Mezen aan de slag

• Katinka

Hij is niet helemaal scherp, maar duidelijk is wel dat ze druk bezig zijn!

• Katinka

p.s. vergeet ik in de haast te zeggen dat mijn katten (hoe handig dat tijdstip is gekozen!) lekker in de rui zijn en ik de haren buiten neerleg

• jolanda

haha, leuk is dat hé? ik zie ze hier ook zo bezig alleen dan met ponyhaartjes, worden mooie zewart/witte nestjes hier:D!

• Frans

heb je een idee welke mezen, Katinka. Ik maak er een sport van ze te kunnen onderscheiden. Al valt er niet veel te onderscheiden, heb, uiteraard, koolmezen (ook leuk,hoor) pimpelmezen, een boomklever en vanochtend een appelvink

• jolanda

wij hebben hier ook staartmeesjes

• Katinka

Met een vogelkenner ben ik ooit tot de ontdekking gekomen dat er hier ook staartmezen en zwarte mezen rondvliegen. Ik ken zelf alleen de koolmezen en pimpelmezen, op de foto zo druk aan het werk was een koolmees

We hebben hier veel watervogels, die ik ook niet allemaal ken (soort van vreemde eenden…wel heel mooi getekend), die vogelkenner moet maar weer eens langskomen :). Ik ken uiteraard wel ganzen, zwanen, eenden, reigers, fuut, aalscholvers, ijsvogel (die is weg trouwens), waterhoentje, waterkipje, visdiefje, en dat vind ik al heel knap. Ik heb een boekje gekregen van die vogelkenner want ik ben er nog niet uit welke roofvogels hier nu cirkelen. Maar met boekje weet ik het nog steeds niet! Ze vliegen te hoog!

• Frans

o ja, eens opzoeken, zou ik niet herkennen. Trouwens je hebt een geweldige ruimte om een nog mooiere tuin te maken, als ik de foto's even bekeek. De bloeiende zodenvormende (randjes) bloemetjes, ia dit Aubrieta, Jolanda?

• Frans

dat vind ik dus ook alheel knap, Katinka. Heb je nog geen paartje buizerds, heel hoog, zien circelen? Heb begrepen dat ze elkaar elk voorjaar weer opzoeken, ze zijn dus monogaam, en ze bouwwen elk jaar weer op deelfde plek. Overigens, ik vrees dat we, door de strenge winter, lange tijd geen ijsvogeltje meer zien. Hopelijk krijg ik ongelijk

• Teuni

Ik zou graag willen dat ik hier ook staartmeesjes had, maar helaas. Ze zijn zo leuk.

gr. Teuni

• anneke Im

wij hebben hier ook alleen kool en pimpelmeesjes .in Rotterdam

Anneke