Vraag Prunus

• viool

Ik knip het boompje na de bloei helemaal terug, toch bloeien er telkens maar een paar sprietjes, hoe komt dit?

De gele bloemetjes wil ik graag de naam van weten.

Groeten Viool

• viool

Wacht even hier komt het boompje, 2 tegelijk lukte niet.

• ria

De gele bloemetjes zijn volgens mij Anemone ranunculoides.

Vroeger heb ik ook zo'n Prunus gehad (Prunus triloba). Die snoeide ik ook ieder jaar na de bloei. Op zich is dat wel goed. Misschien een beetje mest na het snoeien?

Ria

• ann

De gele bloemetjes zullen Waldsteinia zijn. Het blad lijkt op de bladeren van de aardbeiplant.

Ann

• ria

Ja inderdaad, de blaadjes van Anemone ranunculoides zijn iets anders. Ik heb eigenlijk alleen naar de bloem gekeken. Ik denk nu ook dat het Walsteinia is.

Ria

• kuuk

Denk ook dat het de Waldsteinia is. Leuk kruipertje die het ook goed in de schaduw doet (bij mij tenminste).

• viool

In het midden staan iets andere blaadjes die zijn donkerder kan dat iets anders zijn?

Groeten Viool

• paula

Weet je zeker dat je hem goed snoeit? Als er n.l. onder de ent takken groeien zullen die niet bloeien. Heel goed kijken dus en de takken die onder de ent zitten HELEMAAL weghalen.

Paula

• ann

Dat klopt Viool in het midden staat een Geranium (ooievaarsbek) soort. Maar welke kan ik zo niet direct zien.

Ann

• Guy

De sterke verticale twijgen zijn wildopslag vanuit de onderstam en die moet je zo kort mogelijk wegsnoeien. In de zomer die wilde scheuten regelmatig met de handen wegbreken.

De takken met bloesem die horizontaal groeien kan je op ca 5 cm insnoeien. Deze zijn van de Prunus triloba (= amandelboompje).

Het amandelboompje wordt geënt op een pruimonderstam. Die pruimonderstam geeft jaarlijks opslag (wilde scheuten) en dit is nadelig voor de groei van de Prunus triloba.

Guy