inheemse struiken en bomen

• Paulus

langs de tuin en dus ook langs de ponyweide wil ik inheemse struiken en bomen zetten, bijvoorbeeld lijsterbes of vogelkers of krentenstruik, waar haal je die vandaan eigenlijk , zijn daar speciale bedrijven voor? de meeste kwekers hebben alleen maar van die dingen gecultiveerd en op stam, ik wil de originele struik en boom, en hebben jullie nog andere ideeen?? alle ideeen zijn welkom. ze mogen natuurlijke géén giftige bestanddelen bevatten i.v.m. de pony's

• ria

Niet naar een tuincentrum gaan maar naar een kweker.

Bijvoorbeeld: Esveld in Boskoop, De Batterijen in de Betuwe, Arborealis in Wilhelminaoord, Snel in Naarden.

Ria

• paula

Waar woon je? Hier in Zuid Limburg worden door het IKL (instandhouding kleine landschapselementen Limburg) zulke struiken geleverd. Als je weide aan een openbare weg ligt zou het zomaar kunnen dat het je niets kost.

Paula

• Ben

Vraag dan bij een boomkwekerij om bosplantsoen/plantgoed (dit is met kale wortel) van bv Gelderse roos, hazelnoot, meidoorn, etc Vaak kosten ze nog geen euro per stuk.

gr. Ben

• Paulus

ja dat zou ik kunnen doen, boomkwekerij, ik zal eens kijken , de dichtsbijzijnde zal zwolle zijn dan denk ik, ik zit in de gemeente hardenberg

• Margriet

Tik eens in bij Google: Kwekerij Hardenberg en kijk wat er allemaal in je omgeving zit.

Vraag ook eens in de buurt waar leuke en goede kwekerijen zitten. Of informeer bij de plaatselijke tuinclub. (als je even op de website van Groei en Bloei kijkt, vind je misschien wel een tuinclub in Hardenberg, die mensen weten alle kwekerijen in de buurt, wedden?)

Gr. Margriet.

• Paulus

hee goed idee margriet dank je

• maria

Ieder goed tuincentrum heeft een afdeling bosplantsoen waar je dit spul kunt kopen.Het loont m.i. niet de moeite om er benzine aan te verspillen om ze elders iets goedkoper te halen.

.Maar je moet wel snel zijn, want het plantseizoen is bijna voorbij.Ik heb zaterdag nog wat prunus padus gehaald in Haulerwijk, 45 cent per stuk, maar die begonnen al aardig uit te lopen.

Maria