Vraag over buxusschaar op accu

• Piet

Margriet,

Er is inmiddels al veel geschreven maar ik doe er toch nog wat bij.

Ik heb ook heel veel buxus in mijn Zen-tuin (zie de link) maar doe het toch met de heggenschaar (eerlijk gezegd past dat ook beter bij een Zen.tuin).

Ik heb een accu-Gardena maar het nadeel is dat er veel meer bruin aan komt doordat er toch meer stuk wordt getrokken. Bovendien is de accu na een paar meter (mijn buxus zijn vrij hoog en/of aan drie of vier kanten) leeg en kan ik niet werken met een reserve accu om even te wisselen. Hij is namelijk niet verwisselbaar !!

Ik las ook over een benzine-schaar maar om dat nu in een woonwijk te gebruiken gaat wel heel ver i.v.b.m de herrie.

Dus als gezegd met de hand waarbij ik op de staande kanten die niet in het zicht staan wel delen doe met de (Gardena) buxusschaar

Groet, Piet,

• Piet

Kwas niet ingelogd. Ik doelde op deze link http://www.karesansui.nl

Gr, Piet,

• Teuni

Margriet ik had een Bosch met accu. Hij kan de buxus goed knippen en de accu gaat best lang mee maar…ik vind het resultaat met de hand toch vele malen mooier. Je krijgt toch beschadigde bladrandjes. Ik vind dat zonde van de buxus en dat viel me dus tegen. Hij was toch wel scherp hoor maar ik denk dat je dat altijd houdt als je niet met de hand knipt.

Als je veel te snoeien hebt en je zit er niet met je neus op, kan ik me voorstellen dat je zo'n accu buxusschaar gebruikt want het gaat een stuk vlotter en het is niet zo vermoeiend.

Maar je was er inmiddels al uit geloof ik. :)

gr. Teuni

• Margriet

Ik zat zelf ook al op de Bosch, ik zie er tegen op om met dat zware ding (die Peugeot dus) de hele tijd te bukken en met dat snoer te knoeien. :-) Die accu pak ik zo even, iedere keer een stukje. (ik heb gewoon weinig tijd!)

M.

• carin

Maar 25 meter valt toch best mee? Dat is ook maar een dagje werk met de handschaar. Of je knipt de bovenkanten elektrisch (dat gaat zo lekker snel en perfect op één hoogte) en de zijkanten met de hand. Carin

• Tim

Als je toch een wilt let er dan wel op dat er een zogenaamde Li-on accu in zit. Deze is namelijk veel krachtiger en gaat ook nog eens twee keer zo lang mee.

Groet,

Tim