welke boom/struik

• Silvia

Beste deskundigen :-),

Ik ben op zoek naar de naam van de boom of struik (dan wel een hoge) die nu bloeit met witte bloemtrosjes, lijkend op die van bijv. ribes maar dan iets groter of van blauwe regen maar dan een stuk kleiner.

Twee daarvan zijn namelijk opgeschoten in mijn volkstuin en vorig jaar had ik ze al weg willen halen. Nu hebben ze voor het eerst allebei bloemen en wil ik wel graag weten wat het is. De bomengids bood geen soelaas, of ik heb niet zorgvuldig genoeg gekeken, dat kan ook.

Een foto zou handiger zijn maar de aanwijzingen om die te plaatsen moet ik nog lezen.

Vast bedankt en groetjes,

Silvia

• ann

Zou het misschien de Pieris japonica kunnen zijn. Dit is een struik(heester) en bloeit met witte trossen.

Ann

• Plantadvies

Spirea (Spierstruik)

Plantadvies

• Silvia

Bedankt voor jullie snelle reacties hoor! Beide suggesties opgezocht maar geen vergelijk gevonden. De grootste boom/struik is ca. 3 meter en iel en de bloemtrosjes (1 per takeinde) hangen.

Silvia

• Margriet

En hij bloeit nu?

Is het een Parelstruikje? Die bloeit hier nog net niet, maar op een beschutte plek zou het kunnen.

Gr. Margriet.

• ann

De parelstruik kan inderdaad een meter 2-3 worden. Op sommige plekken bloeit deze al. Een foto zou misschien toch wel fijn zijn.

Ann

• kitty

Zou het geen krentenboompje kunnen zijn, de Amelanchier?

Kitty

• ann

Die had ik ook al in gedachte maar ook nog een paar andere soorten. Maar met foto zou het een stuk makkelijker zijn.

Ann

• Silvia

Beste meedenkers,

Wellicht was mijn omschrijving ook vaag. Over anderhalve week ga ik naar een tuincentrum, dan neem ik een takje mee en vraag de naam. Jullie zal ik dat dan ook laten weten hoor!

Bedankt allemaal en groetjes,

Silvia