dunne wortelstelsels

• Annemarie

Ik heb denk ik een hele vreemde vraag: als ik weer eens een stukje tuin omspit dan tref ik meestal van die hele dunne vertakkende wortelstelsels aan, is er een bepaalde plant die dat veroorzaakt of doen alle planten dat? In een mum van tijd heb je een bak vol van dat dunne spul, moet je zoiets verwijderen of kun je dat laten zitten? Iedere keer ben ik weer aan een soort “grote schoonmaak”, maar ik word er niet vrolijk van en zit me dan af te vragen of ik gestoord ben om me daar druk over te maken!

gr. Annemarie.

• paula

Zelf denk ik dat alle planten dit kunnen “veroorzaken”. Heb je bomen in je tuin? Die doen dat n.l. ook. Vooral berken zijn daar goed in want die wortelen erg oppervlakkig. Ik zou zeggen: “Rustig laten zitten”.

Paula

• Brigitte Verkuijl

ik laat ze ook rustig zitten hoor, ik en andere planten hebben er geen last van

• Goof

Als het geen onkruidwortels zijn zoals kweekgras of zevenblad dan kun je ze gewoon in de grond laten het is goed voor de grond structuur.

Goof

• Annemarie

Dank je Goof, hier en daar heb ik zevenblad, ik heb zelf het gevoel dat ik het goed onder controle houd, maar ja dat weet je nooit, dus de rest van al die worteltjes hebben alleen een functie voor de grondstructuur. Goed om te weten.