update ik kan wel janken

• Peter

hallo allemaal.

2 maart plaatste ik het onderstaande bericht en foto`s.

Auteur: Peter (85.223.1.—)

Datum: 02-03-2009 18:26

hallo allemaal.

19 maart ga ik door sloop van mijn woning verhuizen, de laatste jaren had ik mijn tuin aardig op orde, hierbij enkele foto`s.

wat krijg ik terug een grote steen vlakte, ik ben daar niet blij mee, nu zijn de stenen uiteraard gauw verwijderd, maar waar moet ik er mee heen, in mijn tuin staan momenteel zo`n 400 bollen, krokussen, tulpen, blauwe druifjes en nog veel meer soorten die nu zo`n 10 cd boven de grond staan, kan ik die mee nemen en gaan die nog bloeien dit jaar ?, wat gebeurt er met mijn hortencia`s en mijn rozen als ik ze over 2 weken overpoot ?, alle tips zijn welkom, alvast bedankt .

groet een wanhopige Peter……..

=============================

inmiddels zijn we aardig op weg om een nieuwe tuin( tje ) aan te leggen, de bollen hebben ik niet allemaal mee genomen, de rozen staan momenteel in de voortuin, de hotencia`s hebben een plaatsje naast de schuur gekregen omdat daar de minste zon komt, de stenen kwijt raken was nog niet zo makkelijk, een gedeelte is mee genomen door verschillende buren, een vriend kwam op het idee om van de stenen die over waren bakken te maken,

nu is de vraag met wat voor grond kan ik de bakken het beste vullen, de bedoeling is wat vaste planten en wat eenjarige zomerbloeiers, wat zeker is dat er 7 dalia`s komen te staan langs de schutting, na 16.00 uur is de zon verdwenen, achterin de linkse bak heb ik verschillende soorten zaad gepoot,

alle raad kwa grond en planten zijn welkom, alvast hartelijk dank, Peter…….

• Peter

kijken of het nu lukt

• Margreet

Nou Peter die foto van je nieuwe tuin ziet er al een heel stuk beter uit als toen je die eerste foto plaatste! Je hebt al veel werk verricht!

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag denk ik, zelf zou ik er bemeste tuingrond voor halen. maar misschien kan iemand met meer ervaring je een antwoord geven.

Ik wens je veel succes met het inrichten van je nieuwe tuin.

groetjes Margreet

• anneke Im

Neem maar goede bemeste tuinaarde , gaat prima .zelf zou ik nog een laagje van die zandaarde uit de bak eraf halen . en dan de verse tuinaarde goed omspitten als het er op komt

En ik vind ook dat je al heel wat heb gedaan

,Kan je nog wat vaste planten uit je oude tuin halen?

heel veel suces Anneke

• paula

Zooo, dat ziet er al heel wat beter uit!!! Ik zou ook bemeste tuinaarde nemen. Het zand dat er ligt kun je er heel goed door mengen.

Paula

• Hinke

Goh wat al een verschil met de steenvlakte. Dat heb je snel gedaan en het wordt vast weer fantastisch!! En wat de grond betreft ben ik het met de vorigen eens.

Veel succes en plezier met de nieuwe tuin.

Hinke.

• Peter

allemaal bedankt voor de reacties, de planten die ik mee kon nemen staan in de voortuin daar hoefde ik weinig aan te doen gelukkig, ik hou jullie op de hoogte over de vorderingen.

hartelijke groet Peter.

• Paulus

leuk hoor , het begint weer op een tuin te lijken, :D!

• carla

Je hebt bepaald niet stil gezeten maar dat kan denk ik ook niet als je fervent tuinier bent en dan zo'n steenvlakte voor je ziet…..

Ik zou wel als je in die bakken gaat planten wat potgrond in het plantgat doen.

Het ziet er nu al stukken beter uit. Wordt vast weer een prachtige tuin.

Hou ons op de hoogte he?

Carla

• de Haan

Neem grond zoals bij jouw in de buurt voorhanden is, meng er compost doorheen en ga ongeveer 2cm hoger met de grond dan de bovenkant van de stenen.

Meng daarna alles goed met de huidige grond.