Droogte

• paula

Tis toch wat!!! Gister op het nieuws en ook al hier op het prikbord. Boven de grote rivieren is het erg droog terwijl het eronder vorige week nog flink geregend heeft. Hier bij ons zelfs bijna 35 mm in een dag of wat.

Sterkte iedereen met het tekort (of teveel) aan regenwater.

Paula

• anja

goeden morgen paula.

hier in Gelderland is het erg droog.

aan de planten te zien moet ik ze elke dag water geven anders verdrogen ze echt.

en aan de raonkels te zien weet ik wanneer ik dat moet doen want die gaan helemaal plat liggen.

de viooltjes verdrogen ook heel snel normaal staan ze er fris bij maar het is af en toe zielig om naar te kijken en kan je de verdroogde bloemen eruit halen.

volgens mij is dit geen goed voorteken voor de planten.

en is het normaal dat de gladiolen al op komen?

ik weet het niet.

maar hier beginnen ze al te komen.

groetjes anja

• paula

Mijn gladiolen zijn in de grond blijven zitten. Er komt nog niks op maar de bollen zien er goed uit. (heb er een blootgelegd) Ze zijn niet zacht of rot dus ik wacht gewoon af.

Paula

• Katinka

Hier in het oosten ook zo droog. Ik ging uitgebloeide bollen uitplanten (je weet wel, van die voorgetrokken bollen die je eerst in huis in bloei hebt staan) en op dat moment kwam ik er achter dat het wel héél droog aanvoelde in de grond. Inderdaad hebben we lang geen regen gehad. Toch staat alles er wel fris bij.

• carla

Op de TV hoorde ik zelfs al dat er extra gecontroleerd wordt ivm bos en/of heide branden.

Er en zijn al branden geweest. ´t is pas april.

En ja sommige mensen kunnen het niet laten he?

• Margreet

Heb mijn gras gemaaid en geverticuteerd en gezaaid, omdat het zou gaan regenen…..

Hier in het oosten al die tijd nog geen regen gezien, dus ik sproei om de dag. En nu maar hopen dat het graszaad gaat ontkiemen.

Hier ook al zielige viooltjes, omdat ik niet doorhad dat het zo droog was!

groetjes Margreet