wie weet hoever de bollen zijn op het land?

• judith

Ik wil volgende week gaan fietsen in de buurt van Lisse en Hillegom. Wie weet of de bollen dan al goed in bloei staan?

• paula

Aan de foto in de krant hier te zien wel.

Paula

• anja

hallo judith

rond de keukenhof staan de bloembollenvelden in bloei.

veel fietsplezier.

laat je ons foto's zien als je geweest bent.

groetjes anja

• anneke Im

ik ben Maandag geweest ,naar keukenhof en omgeving een rondrit gemaakt en de velden staan er nog schitterend bij dus je kan heerlijk fietsen ga ook eens over de vogelenzangse weg mooie tocht Bennenbroek en Heemstede Het wordt prachtig fiets weer .veel plezier Anneke

• Margriet

Alles bloeit. Na begin mei (bloemendagen) gaan ze koppen dus vlotjes gaan. De tulpen zijn nu op hun mooist. Doet gewoon zeer aan je ogen al dat kleurengeweld.

• judith

Thanx voor de info!! Ik ga zeker genieten en zonder camera de deur uit kan ik niet..dus ik zal de foto's hier op het forum zetten. Ben dol op bollen-bloemen maar eigenlijk nooit in die omgeving geweest en de laatste keer Keukenhof is 20 jaar geleden.

• Annemarie

Het ziet er prachtig uit, het ruikt lekker, sommige velden met vroege bloembollen raken “uitgebloeit” zo ziet het er naar uit, maar ze zijn gekopt! Het leuke van deze tijd is dat je overal “ziekzoekers”ziet lopen en dat maakt de bollenvelden levendig. Klinkt misschien een beetje vreemd, maar dat is momenteel de belangrijkste taak.

Koppen, wat machinaal gaat, maar ziekzoeken kan volgens mij alleen nog door mensenogen gedaan worden.

Al woon ik bijna in de Keukenhof, elke dag ziet het er weer anders uit. Vanmiddag toen ik terugkwam van mijn werk en Lisse binnenreed waren er weer een paar velden helemaal in bloei, die prachtige dieprode kleur en een geel veld er pal naast. Oogverblindend, maar schitterend.

De weersverwachting voor de komende dagen is uitstekend, dus gewoon gaan.

Veel plezier. Annemarie

• Margriet

Ziekzoekers zijn ook geldzoekers. :-) Soms maakt een virusje een tulp anders van kleur…….Die wordt dan gekoesterd.

Gr. Margriet.