dodendans mislukt!

• Nina

Even een verslagje van een actie in m'n tuin gisteren.

Veel koolmeesjes komen in m'n rozen zoeken naar luizen. Helaas zitter er dit jaar nog niet zoveel in. Een koolwitje kwam ook eens kijken of er iets te halen was, de koolmees kreeg hem in het oog een danste wel een paar minuten achter de vlinder aan maar kreeg hem niet te pakken. Gaf het uiteindelijk maar op. Wél heel erg leuk om te zien zo vlakbij.

Nina

• Teuni

Kan ik me voorstellen. Het is een hele leuke bezigheid als je in de tuin zit om de capriolen te volgen van deze snelle pimpels en koolmeesjes.

Handige tuinhulpjes om het ongedierte te bestrijden. Ik spuit ook nooit voor luis in de rozen.

gr. Teuni

• Margriet

Ik vond het ook al opvallend, er is echt nog geen luis te bekennen. De Constance Spry bloeit bijna en is helemaal schoon. Dat komt eigenlijk nooit voor.

Groeten, Margriet.

• maria

De koolmezen broeden momenteel, kijk maar op www.beleefdelente.nl . Ze hebben dus nog niet zo veel eiwithoudend voedsel nodig voor de jongen.

Ik laat overigens het vet wel staan, zodat ze zich goed kunnen bijvoeden voor de grote jacht over een week of twee, drie.Dat vet voeren ze niet aan hun jongen, dus het kan geen kwaad om het te laten staan. Tijdens de voederperiode eten de ouders zelf wel van het vet en hoeven dan dus niet voedsel voor zichzelf te zoeken, dat scheelt energie.

Maria

• Nina

Ja, heel apart. Ondanks de droogte en de oostelijke wind bijna geen luisje te bekennen. In ieder geval een goede start van het seizoen. Heb zelf de rozen ietsje aan de late kant gesnoeid in de meeste dus nog geen knoppen maar ze lopen goed uit. Vooral na de regen van afgelopen nacht komt er schot in. En spuiten tegen ongedierte doe ik eigenlijk nooit meer hooguit met een ferme waterstraal.

Nina

• Miepje

Hahahaha Kom maar eens bij mij in de tuin kijken!!

*D MIepje