Dit voorjaar Dierama gezaaid. Is het beter om deze plant in een pot te zetten of kan hij ook in de volle grond. Zo te lezen houdt hij nogal van vochtige grond. Heeft iemand ervaring met de Dierama in de volle grond?
Ann
Ik heb een ooit zelf gezaaide dierama al jaren in de volle grond en hij doet het tot nu toe prima. Hij staat hier op een droge !! plaats, in zanderige grond pal naast een terras in de volle grond. Volgens mij houdt hij juist niet van vochtige grond, ondanks zijn engelse naam Angels' fishing rod. Carin
Ik word verdrietig. Ik had van de zaden van Carin al prachtige planten opgekweekt……Had ze zelfs al doorgepot naar een grotere pot en zat me al helemaal te verkneukelen op al dat moois dat zou komen…..
Maar de akelige natte winter (niet eens die vorst, planten waren afgedekt en stonden ruim een meter boven de grond op een tafel) heeft ze de das omgedaan. Ik loop er nog elke dag langs, het ziet er steeds doder uit. Ik heb nog een heel klein beetje hoop dat er nog leven inzit maar eigenlijk weet ik het al. :-(
Jammer he? Ik ben weer opnieuw begonnen, had gelukkig nog wat zaadjes bewaard. Ik zag er al eentje kiemen. Het gaat me lukken, natuurlijk gaat het me lukken. Maar zo jammer van die planten! Ik vind hem zooooo mooi!
Groeten, Margriet.
Ik heb ze ook wel. Niet in de tuin (nog), maar wel in potten. Groeien voorspoedig en eentje zal dit jaar wel gaan bloeien denk ik. Is al een forse plant geworden. Voorlopig houd ik te nog wel in de potten, maar twee zal ik bij wijze van proef in de volle grond zetten. Heb ook weer nieuwe gezaaid, kwamen prima op en heb er heel wat van nu. Niet alleen de Pulcherrimum Steve Donard, maar ook de Dracomontana. In een vergeten doosje vond ik nog wat zaden, ook weer gezaaid en ook die kwamen prima op, - elk zaadje kiemde (in de propagator met bodemwarmte). Van de vorig jaar gezaaide hebben welgeteld vier het overleefd in barre omstandigheden. Ze moeten idd niet al te veel water hebben, is mijn ervaring. Aan de droge kant groeien ze beduidend beter. Bij wijze van test ook even oude planten in de kas laten groeien en buiten. Het verschil was enorm. In de kas werd de plant binnen een seizoen drie keer zo groot….
Mike
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?