Mike (woelratten)

• Katinka

Ik las dat je blauwe regen bent kwijtgeraakt door woelratten, wat zonde zeg… Heb je al eens geprobeerd om narcissen en sieruien te planten? Daar schijnen die diertjes een hekel aan te hebben. Niet dat ik woelratten heb. Wel woelmuizen, spitsmuizen, bosmuizen, gewone ratten en vijf héle slome katten die al die knagertjes niet eens kunnen vangen ;).

Misschien onder je witte regen een paar mooie witte alliums en witte narcissen planten?

• Mike

Bedankt voor het meedenken en je tip Katinka. Maar alliums en narcissen heb ik al zat in de tuin. Mocht niet baten helaas. Maar volgens mij zijn de woelratten inmiddels verdwenen, gelukkig. Nu heb ik ik veel last van woelmuizen, vooral in de moestuin. Die vreten ook wel aan de wortels van van alles en nogwat. Maar ik heb er wel vrede mee. Er staat genoeg in de tuin en die beestjes moeten ook leven.

Groeten en bedankt,

Mike

• Katinka

Ik vond het zo zonde van je blauwe regen, het is mijn lievelingsplant, maar dat van die narcissen en alliums werkt dus ook al niet kennelijk…

• Felice

Hoi Mike,

volgens Vreeken helpt euphorbia lathyris tegen woelmuizen, maar lijkt me niet echt een plant om je tuin mee vol te zetten.

Groetjes,

Felice