camelia

• carla

Ik vond mijn Camelia dit jaar zo kort bloeien terwijl hij toch vol met knoppen zat.

Nu was ik net de Symphitum die onder/naast de Camelia staat aan het uitdunnen.

En daar vond ik niet alleen veel bloemblaadjes maar ook veel dikke knoppen.

Zou dat door de droogte gekomen zijn? Hij staat er verder prima bij, mooi glanzend blad, er komen ook nieuwe blaadjes aan, geen bruine knoppen of beestjes….

Carla

• kees

Waren de knoppen van de Camelia? Hij mag niet droog staan, als dat zo is vallen geheid de knoppen er af. April is best een droge maand. Ik heb mijn camelia in pot staan en de potgrond vochtig gehouden en hij heeft prima gebloeid geen knop is er afgevallen.

Kees.

• anneke Im

Bij mij bloeit hij nog steeds, er zijn ook wel uitgebloeide bloemen die haal ik er meteen uit .Zo blijft hij mooi staan.voor een kleine tuin..heb hem wel wat water gegeven s,morgens vroeg 2 a3 keer..alle borders trouwens.

Anneke

• carla

Denk dat het dan inderdaad de droogte is geweest.

Het waren dikke bloemknoppen, die zijn er dan inderdaad afgevallen denk ik.

Geef hem nooit extra water maar net wat Kees zegt, april was erg droog.

Ik heb één keer wat gesproeid toen ik net geplantte planten moest bewateren.

Hier in de buurt staan ze ook nog in bloei. De mijne bloeit nog wel maar met maar een enkele bloem.

Is dus iets om volgend jaar goed op te letten.

Carla

• maria

Waarschijnlijk heeft je camellia een tijdlang te droog gestaan.Het eerste wat zo'n plant dan doet is de knoppen laten vallen.Dat overkomt je in de winter gemakkelijk: het vriest en het is droog en je denkt er niet aan,dat het voor sommige planten nuttig is om ze toch water te geven.En als er dan, zoals je schrijft, planten “onder” staan die het eerste water opzuigen is de kans op uitdrogen nog groter.

Op de volgende site vind je mooie aanwijzingen voor de behandeling van camellia's

Maria

• carla

Je bent de site vergeten te vermelden Maria, wil je dat nog even doen?

Zet ik hem meteen bij mijn favo´s

Bedankt voor de info.

carla

• anneke Im

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/camellia.html door anneke

• maria

Sorry! Als je met google zoekt naar: “camellia's en knopval”, vind je meerdere sites waarin knopval wordt behandeld.Dit is er eentje:

http://members.home.nl/hanninkj/camellia.htm

Maria

• Marielle

Hallo

Ik heb ook een vraag over mijn camelia.

Heb hem gekocht toen hij nog alleen maar een stekje had geen bladeren e.d. Hij heeft 2 jaar in een pot gestaan en is goed gegroeid. Hij heeft nog geen bloemen gehad overigens. Nu heb ik hem dit jaar in de volle grond gezet. ‘ s morgens heeft hij schaduw en ’s middags krijgt hij zon.

Echter de bladeren zijn bruin geworden en volledig omgekruld. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn??

Er staat nog een camelia naast die het supergoed doet.

Komt het door het verplaatsen van pot naar volle grond? Heeft hij soms ijzertekort?

Marielle