vergeten plant

• Peter

gister kwam ik langs mijn oude huis en zag tot mijn verrassing dit mooie plaatje, volgens mij heeft hij nog nooit zo mooi gebloeid, helaas is hij te groot voor mijn nieuwe tuin anders ging ik hem er nog even uit halen en ik weet niet of je hem kunt snoeien ???

groet Peter………

• mw.lutetia

waarschijnlijk een hamaemelus.luut

• anja

hoi peter

ach wat zonde om hem te laten staan want hij is heel mooi.

misschien zou je hem kunnen snoeien maar dat weet ik niet.

en hier zal best wel iemand zijn die dat wel weet.

of misschien dat je er iemand anders een plezier mee kan doen.

groetjes anja

• anneke Im

Peter volgens mij is het een japanse azalea.tegenwoordig ook rhododendron genoemd , die kan je snoeien .Ze hebben graag zure grond .net zo behandelen als rhododendrons Anneke

• aatje

mooie plant…….tuinieren is niet de hobby van de huidige bewoners, zo te zien

• maria

Een azalea, prachtig.Je kunt hem m.i. eerst flink water geven, heel ruim omsteken en vervolgens direct overplanten in een tevoren gegraven groot gat waar je flink veel tuinturf en/of bladaarde door hebt gemengd.En daarna water, water, water, de hele zomer lang.Je hebt best kans dat hij het nog doet Nu niet snoeien, dat prikkelt de plant alleen maar tot bladvorming en hij moet z'n energie eerst steken in wortelvorming.Pas volgend jaar na de bloei snoeien als hij het overleeft.Wel het gat in de oude tuin vullen!

• Plantadvies

Geen Azalea meer…..wordt tegenwoordig Rhododendron gemoemd.

Plantadvies

• maria

Ja, ik blijf hardnekkig in guldens omrekenen! :D

Ik vind het trouwens veel duidelijker om azalea's bij hun oude naam te noemen, ik heb er dan direct een visuele voorstelling bij.

Maria

• Peter

bij deze iedereen bedankt voor de reacties, ik heb besloten om hem maar te laten staan, het kost me te veel tijd om hem er uit te halen, grint weg halen, worteldoek kapot snijden en daarbij is hij te groot voor mijn huidige tuin, dus in oktober gaat helaas de buldozer er overheen.

groet en fijn weekend Peter………

• ann

Dat is jammer Peter. Je kunt hem niet in een pot kwijt? Ze doen het vaak goed in een pot. De naam Azalea wordt vaak achter Rhododendron gezet er zijn diverse soorten in.Deze zou dan de naam Rhododendron Kurkume- Azalea dragen. Ze laten zich heel goed in vorm snoeien. Zelf heb ik ook een aantal van deze soort en snoei ze na de bloem in vorm.

Ann