Warmte

• paula

Sommige zaden hebben warmte nodig om te kunnen kiemen. Ook stek van moeilijk wortelende planten hebben die (bodem)warmte nodig. Als de verwarming aan staat heb je die warmte wel maar wat als het daar niet koud genoeg voor is (of juist wel zodat de verwarming weer te warm is) wat doen jullie dan om een constante (bodem) temperatuur te krijgen?

Paula

• Plantadvies

Kun je dat niet instellen dan die warmte?

Plantadvies

• Goof

Er zijn zijn zaaien stek bakjes te koop met verwarming,bij ieder tuincentrum kun je ze vinden.

Goof.

• ann

Er zijn verschillende soorten zaai-stekbakken met een verwarming. Zelf ben ik ook op zoek naar een vensterbankpropagator met een verwarming. Vooral voor zaden die een constante bodemwarmte nodig hebben voor te kiemen.

Ann

• maria

Hier heb ik meer dan 25 jaar geleden mijn eerste propagator met regelbare bodemwarmte gekocht.Hij werkt nog altijd.

http://www.graafland.nl/

Maria

• Margriet

Marktplaats is goedkoper. :-)

Gr. Margriet.

• maria

Vast en zeker! Maar ja, ik ga meestal voor kwaliteit.:)

Maria

• Margriet

Ik ook hoor, ik heb hetzelfde merk als die meneer van de website verkoopt. Maar wel voor 25 euro. :-)

Kwestie van een paar dagen goed opletten en vlot reageren.

M.

• carla

Inderdaad, ik heb ondertussen heel via Marktplaats verkregen.

Van meubeltjes tot planten.

Laatst nog een heel stel orichideeen van iemand die er mee stopte. Heb ik opgehaald voor mijn moeder want die krijgt zowat elke (kamer) plant in bloei.

En ja hoor, de eerste gaat alweer bloeien. En ze zagen er niet bepaald florissant uit toen ik ze kreeg (daarom stopte hij er ook mee….).

Dan heb je dus alleen benzinekosten voor een stuk of 10/12 orchideeen, is niet gek toch?

Ik mag van mezelf alleen binnen de 25 km kijken want anders wordt het te gek…..want je blijft kijken hihi.

Carla