rozen

• cowi de boer

Ik zie nog helemaal geen knoppen in de rozenboom(struik). Moet dat nog komen?I

vr. gr. cowi

• maria

Bij mij bloeien er al!!Maar dat is niet helemaal eerlijk.Er zijn wat takken van twee rozenstruiken via een spleet mijn kas ingegroeid en die bloeien nu.Ik heb dus tweemaal bloei, na elkaar.En soms bloeit de ene in de kas nog een keer in augustus/september!

Maria

• de Haan

Ik heb gisteren de eerste roos geplukt, gewoon buiten.

Is wel erg vroeg.

Ik heb een ander soort waar de knoppen niet zichtbaar zijn, dus heb geduld, het komt goed.

• carla

Ik heb vandaag wat knoppen gezien. Maar er zijn ook hele stukken waar nog niets te zien is hoor.

Dus nog een beetje geduld denk ik.

Carla

• Mike

Bij mij staat Rosa ‘Nevada’ al op punt van opengaan. Deze is wel uitzonderlijk vroeg, elk jaar trouwens. Het is een forse plant van 2,50 meter hoog in een obelisk. Bloeit heel rijk en hoeft nauwelijks gesnoeid te worden. Ideaal. Bloeit in de zomer nog een keer, maar dan minder uitbundig.

Mike

• Nina

Heel verschillend, sommige staan op springen zoals de Guilande d'Amour maar in de New Dawn zitten alleen nog maar knoppen en in sommige struikrozen nog helemaal geen knoppen. Na de regen vand e laatste dagen zal het sneld goedkomen. Al die verschillende tinten groen is toch ook wel erg mooi en voorjaarsachtig.

Nina

• Katinka

Net als bij Nina heb ik ook bij de guirlande d'amour al knoppen maar verder niet. Ik geniet ook van de bladkleuren, het frisse groen is heerlijk om naar te kijken, het druivenblad geeft bijna licht op deze druilerige dag! En de normaal zo donkergroene klimop geeft zelfs fris groen nieuw blad, heerlijk vind ik deze tijd van het jaar.

• c van winden

hoi Cowi geduld is een schone zaak misschien oude koemest bij de rozen en misschien een lekker e mziek vgr Clemenscowi de boer schreef:

>

>

>

> Ik zie nog helemaal geen knoppen in de rozenboom(struik).

> Moet dat nog komen?I

>

> vr. gr. cowi

• Nina

Ik zou nu geen koemest geven. Wel een flinke gift speciale rozenmest direkt na het snoeien en nog een keer eind mei begin juni. De koemest geef ik in oktober/november na het aanaarden.

Nina

• viool

Bij mij staan ze allemaal in de knop.

Het barst ook al van de luizen!!!

Groeten Viool