Hallo Lisa, zal ik vertellen hoe ik dat heb gedaan. Ik ben ook blauwe regen-fan .
Ik heb één stam door laten groeien tot de gewenste hoogte. Is die stam nog niet zo dik, dan gebruik je tijdelijk een steunstok (bamboe of zo).
Daarna heb ik drie nieuwe uitlopers laten doorgroeien om wat dikker ijzerdraad heen. Eigenlijk zoals ze bij bonsai bomen doen.
Dat ijzerdraad heb ik gewoon aan het stammetje vastgemaakt en in de gewenste grillige vorm gebogen (nu is dik ijzerdraad toch al niet makkelijk recht te buigen ). In het begin zijn de uitlopers heel dun en soepel, kun je er alle kanten mee op, later verhouten ze en worden ze lekker stevig en kun je het ijzerdraad verwijderen.
Die drie takken heb ik ook weer afgeknipt op de gewenste lengte en daaruit heb ik weer twee takken laten uitgroeien op ijzerdraad. In totaal heb ik dus 3 x 2 takken. Aan het einde daarvan heb ik steeds ‘geknot’ zoals je bij fruitbomen doet, om de bloei te bevorderen. Alle groen dat op andere plekken groeit, haal ik steeds van de stammetjes weg omdat ik ook nog wat in de pot wil laten groeien en die plantjes hebben ook licht nodig.
Succes!