Tulp van buitenproportionele hoogte?

• Okko

Wilde deze foto's nog even met jullie delen:

De langste tulp mat maar liefst 85 cm. Het was niet echt fraai meer, zo'n kale stengel en dan helemaal bovenin nog een bloem. Komt dit wel vaker voor?

• carin

Ik zie er niks raars aan. Je hebt gewoon een soort tulp dat hoog wordt. Tulpen heb je in soorten en maten, als je deze te hoog vindt (en dat is ook wel zo omdat je hem in zo'n hoge bak hebt staan, deze soort is veel mooier als hij in een border tussen hogere planten staat) koop je voor volgend jaar gewoon een lagere soort. Bij een goed verzendbedrijf (bijvoorbeeld Verberghe en Rita van der Zalm) staat de hoogte er altijd bij. Carin

• Okko

Dag Carin, ik vind hem inderdaad te hoog en heb ze er inmiddels uitgehaald. Sowieso wordt de bak nu te vol voor voorjaarsbloeiers, daar zal ik losse bakken voor neer moeten gaan zetten. Deze bollen kwamen bij de Lidl vandaan (!), er stond naar mijn weten geen hoogte bij. Ik heb als kind vaak tulpen gekopt als bijbaantje, en toen ben ik nooit zulke hoge tulpen tegengekomen (helaas, stuk beter voor je rug! ;-) ) vandaar dat ik dacht dat het uitzonderlijk hoog was.

• Katinka

Tulpen rekken ook enorm als ze naar het licht moeten groeien! (zoals alle bloembollen). Ik vind het wel een mooi gezicht eigenlijk, ik hou erg van leliebloemige tulpen en van de dubbelbloemige tulp, angélique is mijn favoriet, en dan heb je nog papegaai-bloemige tulpen, leef je uit zou ik zeggen :D:D.

• Marian

Onze dochter had dit vorig jaar ook.

Ze hoorden niet zo hoog te zijn, maar ook net als bij jou, zulke overdreven lange stelen.

• Brigitte Verkuijl

Ik zag laatst hier in de wijk ook iemand enorm lange tulpen, ik zelf houd er niet zo van… Maar op de foto ziet het er wel gezellig vol uit.

• veralie

Ik had ook tulpenbollen van de Lidl, staat wel de hoogte bij vermeld, maar het is altijd maar afwachten of er wel de soort in zit die op het etiket staat. zo had ik knalroze tulpen i.p.v. paars, ook mooi hoor, daar niet van, maar niet echt handig als je een bepaalde combi wilde.

Veralie