luis op de buxes

• Ria

ik heb witte luis? als je schut valt het er zo van af ,wat kan ik er aan doen

• Brigitte Verkuijl

door blijven schudden tot ze er allemaal af zijn gevallen??? :D

Nee grapje. Volens mij is er genoeg in de hadel tegen luizen hoor, ook voor buxus lijkt me. Weet je 100% zeker dat het luis is en wat voor luis is het dan? Schildluis of witte luis.

• karin

Hallo..

Ja natuurlijk is er genoeg in de handel te krijgen tegen luis,maar waarom gelijk met gif te lijf gaan?

een oud recept,met spiritus en zeepsop een paar keer bespuiten helpt hier nog steeds goed.. succes!!

• Teuni

Ik zou de buxus niet behandelen met spiritus en zeepsop want dan heb je kans dat de buxus verbrand als de zon er op staat. Ik heb ook wel eens wat luis, dat zie je aan die bolle blaadjes. Wanneer je snoeit knip je dat weer weg. Mijn buxus heeft er nog nooit onder geleden. Dus gewoon laten doen.

gr. Teuni

• Marian

Net Teuni zegt, gewoon de buxussen nu knippen, dan is het weg.

Ik heb er dit jaar ook veel last van, maar knip het er af. Het meeste zit in de topjes.

Vooral de ‘' jongere’' planten hebben er last van.

Hoe ouder ze worden, hoe minder het voorkomt.

• A.S.

prachtig om te zien, zo keurig strak.. kunnen de buren hier tegenover een voorbeeld aan nemen, de mensen die er eerst woonden hadden het ook altijd zo netjes, die er nu wonen doen er bijna niets aan..jammer..

het uitzicht voor ons is een verschil van dag en nacht

groetjes

• Piet

Prachtig Teuni !

Ria: als je veel buxus hebt zou ik toch gaan spuiten.

Ik heb heel veel en deed het in het begin ook niet. Mijn tuin is vrij open zie www.karesansui.nl en ik ben er echt veel groei door verloren.

Hoewel ik geen aandelen Bayer heb ben ik zeer te spreken over Admire. Dat wordt in de sapstroom opgenomen en werkt maanden.

Waarschijnlijk is het Buxustopmijt. Die spint zichzelf in, veilig in zijn huisje, (de bolle blaadjes aan de top), waardoor hij met spuiten niet meer te benaderen is.

Succes, Piet, Tsubo-en, Lelystad.

Als het in het Engels mag zie eventueel: Buxustopmijt.

• Brigitte Verkuijl

Je hebt genoeg op ntuurlijke basis hoor, alsof spiritus geen gif is:D