plant verzenden

• Eric

Wie heeft ervaring met het versturen van planten, en kan mij een idee aan de hand doen om een plant te verzende per post?

Het gaat hier om de Theobroma Cacao, ja de plant/boom waar van de vruchten worden gebruikt om chocolade te maken.

De plant,inmiddels zo'n 25 cm hoog, en heeft vier bladeren van10 cm welke bijna horizontaal staan, staat in een soepbeker welke ik met een deksel, waarin een gat is geknipt,af kan sluiten.

De plant moet verzonden worden omdat de afstand te groot is. ruim twee uur rijden.

Via onderstaande link krijgen julie een idee over de grote van de plant( die van mij zijn iets groter dan de plantjes op de tweede foto:

http://www.fruitlovers.com/Cacaophotos.html

Met vriendelijke groet

Eric

• paula

Een dokumentenkoker!! De bladeren voorzichtig naar boven vouwen. De kluit in een plastic zakje en dat aan de bovenkant van de kluit dichtbinden.

Zo'n koker is te koop bij de meeste boekhandels.

Succes, Paula

• Mike

Goed idee Paula, - zo verzend ik ook regelmatig plantjes, - maar de ruimte tussen de bladeren van de plant dan nog opvullen met piepschuimkorrels of -brokjes en stokken in het potje steken die tot aan de bovenkant van de koker komen. Dan kan het potje ook niet verschuiven en moet het goed gaan.

Mike