Meconopsis in bloei

• ann

Vorig jaar geplant en na deze strenge winter niet meer verwacht dat hij nog zou opkomen. Maar nu toch in bloei.

Ann

• paula

Ohhh Ann!! Wat ben ik jaloers. Ik probeer hem al jaren te kweken maar zelfs het zaad doet hier niks.

Heb jij de M. betonifolica of de M. grandis?

Paula

• Peter

hoi Ann.

die is bijzonder mooi, wees er zuinig op.

groet Peter….

• Mike

Wouw! Wat mooi. En geweldig, dat je je gelukt is met deze lastige klant.

Mike

• Tuinprins

Mooi plaatje. Ik hoop dat deze Meconopsis na de bloei niet afsterft. Veel Meconopsissen zijn monocarp d.w.z. dat ze na de bloei de pijp aan Maarten geven. Maar je hebt dan in ieder geval de herinnering aan de bloei en dat het gelukt is deze plant in bloei te krijgen.

Ik heb op het moment een stuk of 10 Meconopsis grandis in de opkweek maar ik weet niet of het me lukt ze in bloei te krijgen. Ik kon vers zaad uit Schotland krijgen en ben toch weer overstag gegaan. En ik had me nog zo voorgenomen nooit meer Meconopsissen te zaaien …..

Gegroet, de tuinprins

• Margriet

Hetzelfde hier……..zo mooi…..maar wat een lastpak! (helaas, zucht)

Ann, erg mooi, geniet ervan en probeer zeker zaadjes te winnen. (hoewel…..na zaadzetting schijnt hij nog eerder te sneuvelen dus de keus is moeilijk)

Groeten, Margriet.

• kitty

Wat een prachtig plaatje Ann! En wat is het toch een mooie plant. Hier ook al jaren geleden de moed opgegeven.

Kitty

• carla

Wauw,mooie foto Ann. Wat goed dat je hem in bloei hebt gekregen.

Ik heb net als Kitty de moed al lang opgegeven…..

Carla

• ann

Bedankt voor jullie reactie.Ik heb deze als plantje gekocht. Het zou volgens het plantenlabel de Meconopsis grandis zijn. Maar soms heb ik mijn twijfels of het wel zo is.Op het label stond dat deze in de volle zon moest staan maar volgens alle boeken en het web staat hij toch liever in iets schaduw. Ik had met planten een groot plantgat gemaakt en dit gevuld met een mengsel van tuinturf, lavasplit en tuingrond om zo een goede afwatering te krijgen.Ik ben ook heel benieuwd wat hij gaat doen na de bloei. Op dit moment heb ik 2 stelen met 5-6 bloemknoppen en in de oksels van het blad zitten ook nog eens kleine bloemknopjes.Hopelijk krijg ik voldoende zaad om als het moet een paar nieuwe op te kweken.

Als er dan liefhebbers zijn voor wat zaad hoor ik het wel.

Ann

• Paulus

ik ben er ook maar nooit aan begonnen omdat hij zo moeilijk is , maar wat is hij beeldschoon, geniet er maar lekker van