Vorig jaar geplant en na deze strenge winter niet meer verwacht dat hij nog zou opkomen. Maar nu toch in bloei.
Ann
Mooi plaatje. Ik hoop dat deze Meconopsis na de bloei niet afsterft. Veel Meconopsissen zijn monocarp d.w.z. dat ze na de bloei de pijp aan Maarten geven. Maar je hebt dan in ieder geval de herinnering aan de bloei en dat het gelukt is deze plant in bloei te krijgen.
Ik heb op het moment een stuk of 10 Meconopsis grandis in de opkweek maar ik weet niet of het me lukt ze in bloei te krijgen. Ik kon vers zaad uit Schotland krijgen en ben toch weer overstag gegaan. En ik had me nog zo voorgenomen nooit meer Meconopsissen te zaaien …..
Gegroet, de tuinprins
Bedankt voor jullie reactie.Ik heb deze als plantje gekocht. Het zou volgens het plantenlabel de Meconopsis grandis zijn. Maar soms heb ik mijn twijfels of het wel zo is.Op het label stond dat deze in de volle zon moest staan maar volgens alle boeken en het web staat hij toch liever in iets schaduw. Ik had met planten een groot plantgat gemaakt en dit gevuld met een mengsel van tuinturf, lavasplit en tuingrond om zo een goede afwatering te krijgen.Ik ben ook heel benieuwd wat hij gaat doen na de bloei. Op dit moment heb ik 2 stelen met 5-6 bloemknoppen en in de oksels van het blad zitten ook nog eens kleine bloemknopjes.Hopelijk krijg ik voldoende zaad om als het moet een paar nieuwe op te kweken.
Als er dan liefhebbers zijn voor wat zaad hoor ik het wel.
Ann
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?