Wat onze kat thuis bracht...

• Martin

Ik heb inmiddels gemaild naar de Vleermuiswerkgroep in Friesland. Misschien kunnen ze het diertje gebruiken voor onderzoek en ik ben zelf erg benieuwd welke soort het is.

Groeten Martin

• Brigitte Verkuijl

:D vervroegd vaderdag kadootje:D

• Mike

Ik begin een hekel aan katten te krijgen…

• Katinka

Ik zou me eerder afvragen of die vleermuis geen ziekten zou kunnen overbrengen aan mijn kat… Ik bedoel, een merel is ook geen vegetariër, en een vleermuis vangt insecten, dat zijn ook levende wezens, dus waarom zou je een hekel aan katten krijgen? Ik hou van katten ;). Krijg dan een hekel aan de eigenaar, die zijn kat vrij laat rondlopen.

• VleerKipje

Misschien was het beestje al dood toen de kat hem vond?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook zielig voor dit vleermuisje!

Maar om een kat nu te haten voor wat de natuur hem in geeft?………

Ps: Mijn katten kunnen de tuin niet uit en vangen nooit iets (waar ik

wel blij om ben)

Ik heb wel af en toe kikkers in de tuin die ik snel in veiligheid breng

voordat de katten ze ontdekken :-)

• Nina

Katten hebben nou eenmaal een instinkt. En ze brengen hun buit vaak naar degene die hen het dierbaarste is als een soort trofee. Dus Martin, hij heeft het goed met je voor. En een al dode vleermuis zal hij echt niet meebrengen.

Nina

• anja

nou wij hadden vroeger katten 1daarvan kwam s' avonds thuis en had een kadootje voor mij meegenomen wat denk je; een rat! had ze precies onder mijn stoel gelegt en begon te miauwen.ik schok me rot toen ik zag wat het was.

en zei toen tegen de kat dat ik het erg lief vond dat ze voor mij een kadootje meenam maar doe dat maar niet meer.

ik heb daarna nooit meer iets van haar gehad.

toch bleef het mijn lieverd.

groetjes anja

• maria

Heb je ook zo'n hekel aan uilen, ooievaars en valken? Op de webcams van www.beleefdelente.nl kun je zien hoe veel kikkers, muizen, vleermuizen, duiven enz. ze aan hun jongen voeren! :)

Maria

• ria

Ach ik denk dat het een eerste opwelling is geweest.

Maar als je even nadenkt, weet je ook wel dat de natuur nu eenmaal zo in elkaar zit. Daar verander je niets aan.

Ria

• carin

Ik vond vorig jaar een grootoorvleermuis op de stoep. Hij was hartstikke dood en onze kat had er met zekerheid geen hand(poot) in gehad. Die beestjes vliegen hier 's avonds veelvuldig rond, maar toch wel op een paar meter hoogte. Ik zie een kat nog niet zo gauw een dergelijk beest uit de lucht vangen eigenlijk. Carin