volgens mijn buren

• Peter

is dit een klimroos, wie kan me er meer van vertellen, ik vind wel dat hij erg laag over de grond groeit ???, wat kan ik het beste doen " laten staan of verplaatsen tegen de schutting.

alvast bedankt voor de andwoorden

groet Peter…….

• Nina

Kan zo niet zien welke roos het is maar als ik die lange uitloper rechts zie denk ik dat je buren gelijk hebben.

Nina

• Marian

Ik denk het ook, zou het de New Dawn kunnen zijn?

• Peter

hoi Nina en Marian.

ik heb even gezocht op google en het blad van mijn roos lijkt inderdaad veel op de New Dawn, blijft de vraag kan ik hem nu nog verplaatsen , hij is in maart al een keer overgezet van mijn oude woning naar de nieuwe, wie het weet mag het zeggen.

alvast dank Gr.Peter………

• anneke Im

je kan drie dingen doen . 1 verzetten .de goedkoopste oplossing

2 De roos staat aan het eind van de border daar een rozenboog zetten, breek de tuin ook een beetje en de roos daarover heen leiden.(duurdere )

. of drie dikke bamboe stokken in de grond steken en aan de boven kant bijelkaar binden daarom heen de roos leiden..

Iets duurder dan de de eerste oplossing

Groet Anneke

• Peter

hoi Anneke.

bedankt voor de tips, ik weet nog niet welke het wordt, tegen de schutting moet ik eerst stenen weg halen of hem in een bak zetten, dus ffff bekijken wat het beste is, nogmaals dank groet Peter………

• Marian

Ja kan hem ook in het najaar verplanten, zo hard groeit die nou ook weer niet na hem al verplant te hebben :)

En als hij lange zwiepers gaat maken, kun je net Anneke zegt, er zo lang een bamboestok bijsteken

Ruim op je gemak je stenen op, en in oktober kun je hem dan een mooi plekje geven,

• Nina

Helemaal mee eens. Kun je straks lekker van de bloemen genieten. Nu verplanten geeft toch weer een groeiachterstand. En je hebt de hele zomer de tijd om de beste plek te kiezen.

Nina

• Peter

iedereen bedankt voor de adviezen , ik laat hem voorlopig staan, hij krijgt op die plaats het meeste zon, in het najaar zien we wel verder.

groet Peter…………….

• anneke Im

bij xenox of action ,blokker hebben ze goedkope regenbogen niet zo stevig maar dan kan je hem leiden .je kan ook een stuk stevig gaas rond in de grond steken met bamboe stokken ,Ik zal hem zeker gaan leiden dan over de grond laten groeien .Horen wij nog hoe je het gaat doen ? Anneke