oleander gescoord bij Aldi

• Brigitte Verkuijl

Mooie volle oleander voor maar € 8.99 gekocht van ochtend een mooie rode nerium ‘revanche’ . We zullen zien wat het word, heb haar gelijk verpot vanmiddag.

Ben gek op oleanders en hoop ze ooit in de volle grond te kunnen houden ipv steds weer naar binnen te halen in de winter

• marja

Heb hem de hele winter onder een afdakje gehouden.

Heeft bruine vlekken.Heb wat kale takken weg geknipt.Is me verteld dat hij tegen een warme zuidmuur moet staan.

Heeft ook mest gehad,heb hem al jaren maar komt nooit tot volle bloei.

Hoop dat jij er meer suc6 mee heb.Veel plezier ermee.;-)

Gr marja

• Esmeralda

Volgens mij wil een oleander juist arme grond. Wij hebben een hele haag van roze, witte en rode oleanders en die staan op zeer arme berggrond en doen het goed. Maar ja, dat is in de provincie Málaga en in die temperatuur voelt een oleander zich beter thuis.

Hoewel het er 's winters ook wel eens vriest en sneeuwt.

Je ziet daar ook prachtige bloemen-watervallen van plumbago's en bougainvilles.

Ik denk dat dat in nederland gewoon niet gaat lukken. Net zoals een clematis het bijv. daar weer niet doet.

Esmeralda

• Brigitte Verkuijl

Ik geef mijn oleanders elke 2 weken mestvoeding, van die oplosbare in water en ze bloeien hier altijd uitbundig. Alleen moet wel zeggen dat toen ik vorig jaar 2 takken heb weggeknipt voor vollere groei kreeg ik er geen uitlopers van:( verder doen ze het prima.

• paula

Een jaar of drie geleden had ik zaad gekregen van de Oleander. De zaailing heeft de afgelopen strenge winter overleefd. IN DE VOLLE GROND.

Hij was vorig najaar slechts 15 cm hoog. Maar omdat ik hem helemaal vergeten was is hij deze winter dus niet uitgegraven en buiten blijven staan.Hij loopt heel goed uit.

Oké, het is een scharminkel van nu nog maar 7 cm. omdat de top wel bevroren was maar hij dóet het wel. Hij kan dus wél in de volle grond blijven.

Hij staat tegen een zuidmuur, droog en vrij warm dus.

Paula

• harro

had er 2,, en de hele winter binnen , goed verzorgd net als andere jaren ,maar ze hebben het niet gehaald, zo jammer

nu weer een nieuwe ,maar geen idee welke kleur, manlief was zo handig om een schep precies te laten vallen op de oleander, natuurlijk een stuk er af, maar gelijk in de stekpoeder en gepot, en jahoor ze doen het goed, hoop ze deze winter goed over te houden

• Hinke

Mijn Oleander die elk jaar prachtig bloeide heeft onder het afdak de afgelopen winter niet overleefd. Heeft het daar 4 winters prima gedaan maar deze keer was het blijkbaar toch net wat te koud. Net als de Camellia, die heeft het ook niet overleefd. Ach scheelt volgende winter veel gesleep:-) en volgend voor jaar zie ik weer verder. Deze zomer toch niet veel tijd om alles goed te verzorgen.

Hinke.

• Esmeralda

Oooo, dan ga ik het hier in Nederland ook eens proberen. Er is een in een hele mooie zachte perzikkleur. Ben benieuwd of het gaat lukken. Esmeralda