Regen, heerlijk!

• Margriet

Hehe, eindelijk weer wat regen hier.

Gister moest ik al wat planten in de tuin (in de volle grond dus) reanimeren met water. Het Zeeuwse Knoopje geeft het altijd erg goed aan, die gaat gewoon voor de vlakte.

Ik had het niet verwacht, die regen en ben dus blij verrast. Het scheelt me ongeveer anderhalf uur water geven. (niet de tuin, maar alle potten)

Wat zal ik eens met al die tijd gaan doen? :-)

Groeten, Margriet.

• anneke Im

Hier nog geen druppel.

Gisterenvroeg in de avond ook alles nog gesproeid niet zo vermoeiend als bij jou! Heb gisteren een zeeuwsknoopje van mijn man gehad ! dat is wel een komisch verhaal doe ik wel prive een keer.Groeten Anneke

• ria

Ja wat fijn hè. Ik hoorde het vannacht al tegen het raam. Het was zo verschrikkelijk nodig hier in Noord-Holland. En het scheelt inderdaad heel veel werk. Vooral in de moestuin moest ik regelmatig water geven en de potten natuurlijk. En in de volle grond de planten die ik er nog niet zo lang geleden had ingezet. Ook in de vijver daalde het waterpeil zo erg dat we moesten gaan bijvullen.

Van mij mag het nu even de hele dag door regenen.

Groeten,

Ria

• maria

Nee, alsjeblieft niet!!Dat halve uurtje watergeven met de slang heb ik graag over voor droog, zonnig en niet al te warm weer!!

Maria

• ria

Ik heb een regenmeter en die geeft aan dat er tot nu toe 11 mm is gevallen. Dat is nog lang niet genoeg voor de planten. Voor mij wel, ik heb ook liever een zonnetje, maar op dit moment zijn de planten belangrijker.

Ria

• Mariëtta van Meer-Went

de bomen doen het veel beter bij regenwater dan bij koud grondwater.

Wij zouden blij zijn met wat meer regen, maar hier in West Brabant valt niets.

• Marian

Jawel, het moet regenen.

En het is hard nodig!!!

Inderdaad hier in West -Brabant nog maar 3 mm gevallen vannacht,

Planten blijven in leven met kunstmatig water geven, maar groeien doen ze van natuurwater.

• Miepje

Nou Anneke,..nu word ik toch wel nieuwsgierig hoor!

Kusss van je lachebekkie

*D Miepje

• Hinke

Ik ben ook blij met de regen. Vanmorgen zag ik dat 2 planten in de tuin eigenlijk water moesten hebben. Vorige week er in gezet en toen wel water gegeven maar daarna vergeten en niet meer aan toegekomen. Misschien redden ze het zo nog net:-) En anders is het jammer.

Hinke.

• Margriet

Het is echt heeeeel lief!!!!

(maak ik je nieuwsgierig? ) Groetjes, nog even maar……..;-), Margriet.