Terrorisatie in de tuin.... :X

  • Miepje

    Nou daar zijn we mooi klaar mee…

    Sinds een dikke week wordt onze tuin geterroriseerd door een 3-tal vlaamse gaaien..

    Ik zie of hoor geen vogeltje meer .

    Ze maken ontzettend veel lawaai en verjagen dus alles

    Bovendien hebben ze het nu op onze appelboom voorzien

    Ze vreten alle appels aan, die vervolgens vroegtijdig vallen…

    GRRRRR

    Ze zijn prachtig maar hier erg ongewenst!

    Nu heb ik al op internet gezocht en ballonnen schijnen te helpen.. die heb ik nu dus in onze appelboom gehangen

    Maar heeft iemand hier misschien ervaring mee en goede tips?

    Om ze te ‘weren’ uit onze tuin zodat ik weer vogfltjes hoor fluiten, de rust terugvindt én aan het eind van de zomer nog appeltjes overhoudom op te eten??

    *D Miepje

  • plantadvies

    De Gaai (vroeger vlaamse gaai) houden het bestand wel gezond. Af en toe een klap met je handen geven schrikken ze ook van op. Vlaggetjes in de boom hangen wil ook wel eens helpen.

    Plantadvies

  • jolanda

    ik heb geen idee hoe ze weg te krijgen, hier zitten er ook genoeg maar ik heb er geen last van, maar ja , ik woon buiten, ik kan me voorstellen dat je die druktemakers liever niet ziet in een nieuwbouwtuin, maar ballonnen en lampjes in de boom lijkt me eng voor hun, staat nog vrolijk ook;)

  • Katinka

    Ik vind ze wel mooi, maar ze zijn zo schuw, ze vliegen direct het bos weer in. Ze komen alleen als ik pinda's heb geknoeid en daarna zie ik ze niet meer en komen de mezen de pinda's uit het metalen houdertje eten. Maar ja, een appelboom is wel heel aantrekkelijk, misschien een net?

  • mike

    :)

  • hensky

    Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel vervelend is maar je kan de natuur nu eenmaal niet helemaal naar je hand zetten. Zorgen dat de gaai het niet meer naar zijn zin heeft in je tuin dan zie je niet meer dat dit beest ook eet om in leven te blijven net als wij als wij vlees eten. Je zou kunnen denken om de boom weg te halen maar ik denk niet dat je dat wilt.Teveel merels in je tuin is ook niet alles die vechten elkaar dood om een plekje in de tuin dat gebeurde bij mij in de tuin een paar jaar achter elkaar. Nu ben ik de laatste 2 jaar bezig in het voorjaar om er voor te zorgen dat ze niet kunnen nestelen. Ik heb een aantal jaren geleden ook telkens de gaai uit mijn tuin verjaagd, maar nu weet ik niet of dat wel goed geweest is. Hensky