Honden uit de voortuin weren (beetje OT ?!)

• Mollie

Ik lees veel over hoe je katten uit je (voor)tuin kan proberen te weren. Helaas heeft mijn schoonvader geen last van katten maar honden. Hij heeft een huis in de bocht van de straat met een fikse voortuin langs de gehele bocht. Die voortuin bestaat uit een collectie op zichzelf staande planten met kale grond ertussen. Ideaal hondentoilet inderdaad en dus mag hij regelmatig hondendrollen wegruimen. Hijzelf denkt dat het maar 1 eigenaar is die dit laat gebeuren maar kan niemand op heterdaad betrappen en er op aanspreken. En ja,het zijn wel degelijk flinke hondendrollen en geen kattenpoep.

Mijn schoonmoeder wilde cacaodoppen strooien maar dat heb ik heel snel afgeraden. Mijn schoonvader zelf denkt aan die apparaatjes die een hoge irritante pieptoon laten horen als iets of iemand langsloopt. Echter om de gehele omtrek te voorzien moet ie minstens 6 van die dingen aanschaffen. Prijzige drollen, als ik het zo mag uitdrukken. :-)

Ikzelf dacht aan niet al te hoge, misschien prikkelige begroeiing langs de randen. Hebben jullie misschien nog enige ideeën, zowel qua beplanting als andere toepassingen ?!

• Katinka

Een vriendelijk bordje met zo'n verbodsbord met zo'n poepende hond? Of een geplastificeerd briefje met “beste hondeneigenaar, dit is een privé tuin”?

• Freetje

een hekje?

Een bordje lijkt me niet helpen, Mensen die hun hond laten poepen in een tuin trekken zich volgens mij weinig aan van een bordje

Wel heel vervelend trouwens. Ik vindt het al vies als ze tegen mijn tuinmuurtje plassen:S

groetjes

• Katinka

Toch heb ik wel die ervaring. Soms weten mensen niet dat het een privé tuin is maar denken ze dat het gemeentegroen is. De hond kun je niets kwalijk nemen, de eigenaar wel. Je hebt er exemplaren bij, daar kun je niets meer aan veranderen, maar sommige mensen kijken uit gemakzucht de andere kant op en schamen zich toch diep in zichzelf ergens nog wel als er zo'n bordje staat. Je kunt het eerst eens proberen, een hek kan altijd nog.

• Freetje

dat is waar, Ik heb ooit een verhaal gehoord dat er iemand een plant uit de voortuin aan het spitten was, die dacht ook dat het gemeentegrond was, net alsof het dan wel mag(:D

• ien

plant een berberis vulgaris.

zitten stekels aan en geen hond komt er nog doorheen,

hoeft niet hoog te zijn, zelf hebben we er echt profijt van gehad

• Mollie

Yep, bordje, dat had ik ook al voorgesteld maar zoals Freetje zegt : het helpt weinig als het bewust gedaan wordt. Je kan echt echt echt wel zien dat het een privetuin is. Geen twijfel daar.

• Marian

Dan zou ik berberis julianae pakken, die heeft nog grotere stekels>:D<

Alleen. je zit er zelf ook mee met het knippen.

• anja

dit helpt echt knoflook.

ik spreek uit eigen ervaring.

potjes met een deksel daar gaatjes in maken en daar uitgeknepen knoflook in.

je moet de potjes op de kant leggen.

de honden hebben een sterkere ruikorgaan dan wij en ruiken de knoflook eerder dan wij.

ze zullen heel gauw met een grote boog om de tuin gaan.

groetjes anja

• mike

:)