Ik lees veel over hoe je katten uit je (voor)tuin kan proberen te weren. Helaas heeft mijn schoonvader geen last van katten maar honden. Hij heeft een huis in de bocht van de straat met een fikse voortuin langs de gehele bocht. Die voortuin bestaat uit een collectie op zichzelf staande planten met kale grond ertussen. Ideaal hondentoilet inderdaad en dus mag hij regelmatig hondendrollen wegruimen. Hijzelf denkt dat het maar 1 eigenaar is die dit laat gebeuren maar kan niemand op heterdaad betrappen en er op aanspreken. En ja,het zijn wel degelijk flinke hondendrollen en geen kattenpoep.
Mijn schoonmoeder wilde cacaodoppen strooien maar dat heb ik heel snel afgeraden. Mijn schoonvader zelf denkt aan die apparaatjes die een hoge irritante pieptoon laten horen als iets of iemand langsloopt. Echter om de gehele omtrek te voorzien moet ie minstens 6 van die dingen aanschaffen. Prijzige drollen, als ik het zo mag uitdrukken. :-)
Ikzelf dacht aan niet al te hoge, misschien prikkelige begroeiing langs de randen. Hebben jullie misschien nog enige ideeën, zowel qua beplanting als andere toepassingen ?!