Honden uit de voortuin weren (beetje OT ?!)

• kuuk

Hallo Mollie,

Wijnruit. Honden houden absoluut niet van wijnruit en lopen er bij voorbaat er al met een grote boog omheen. (mensen krijgen er wel eens blaren van). Het heeft grijs vrij fijn blad en kan wel een meter hoog worden en als ie dan gaat bloeien zaait ie nog lekker uit ook.

Oh, bij ons in de buurt heeft iemand berberis. Rood en groen afgewisseld en klein gehouden, echt heel mooi staat dat.

Wel wat laat de reactie maar wilde dit toch posten. Succes

• Mollie

Voelt allemaal een beetje als het perkjes-probleem van Freya ;) Je kan er zelf amper wat tegen doen; het ligt bij ‘de ander’ he.

Het truukje van de knoflook werkt ook alleen maar tijdelijk, denk ik. Zou Bieslook een leuke oplossing zijn ? Ik ken iemand die Daslook gebruikt maar dat woekert als de bananen hoor !

• anja

nou dat met de knoflook helpt echt.

ik had weer last van drie jonge katten van de buren.

heb drie potjes op de kant gelegt met knoflook er in ze zijn nog niet in mijn tuin geweest.

groetjes anja

• IK

heb dat ook, woon ook op een hoek, stukje voortuin, elke ochtend en vaker ook s'avonds weer even paar hopen stront opruimen

gatverdamme!!

Nu heb ik zelf ook een hond… deze loopt altijd los bij mij, die schijt daar waar het kan en mag, waarom? omdat ik haar dat zo geleerd heb te doen, daarom!

nee!!!!! maar sommige kiezen wel voor een hond in het gezin, maar o wee als ze eens de stront op moeten ruimen! (wat hier in de gemeente gewoon verplicht is) dat vinden ze dan “vies” of weet ik veel, maar de hond aanleren daar behoefte te doen waar kan en mag of de stront van JOU hond op te ruimen is teveel gevraagd… tot dat ze zelf hopen stront voor de deur hebben liggen dan piepen ze wel anders, als je zomers eens lekker in je voortuintje wilt genieten, helaas kan ik niemand op heterdaad betrappen, en als je denkt ik ga posten, is het alsof de honden het ruiken.. Grrrrrr

zoals je merkt aan mijn uitlatingen ben ik het spuugzat, ik heb bordjes op gehangen aan de boom midden in het tuintje waar het omgaat

HIELP NIKS!!

een camera dummy opgehangen, aangegeven dat men opgenomen werd wat denk je? helpt NIKS!!

ik ga nu met chloor of azijn door dat tuintje heen, lekker langs de grens, lekker chemisch geurtje, OPROTTEN!!! hopende dat dat gaat helpen, peper e.d. helpt niks, goede wind of goeie bui en het is verdwenen.

als dit allemaal niet helpt, dan spijt het me voor de honden, maar dan ga ik toch echt pure chocolade aanschaffen, vinden ze vast lekker!!

Mijn hond is namelijk wel goed afgericht en niet zo asociaal opgevoed, dus die vreet niks van de grond, en haar baas is zo dat als ze toch ergens schijt waar dat niet hoort hij dit netjes opruimt met van die handige zakjes en toestanden wat je voor EEN EURO bij de action of blokker of ergens kan kopen….dus als die aso honden bezitters gewoon hun SHIT opruimen is er ook niets aan de hand!! Stront van je kind ruim je toch ook op of niet?! Of telt je hond dan toch niet zo zwaar mee als gezinslid? waarom schaf je er dan een aan?!

ik hoop echt dat chemische geuren gaan helpen, ik doe het echt met tegen zin, maar eens is echt de maat vol…..

katten heb ik geen last meer van! Daarom heb ik BITCHY aan geschafd… sinds zij in onze tuin is gekomen 7 jaar geleden heb ik geen kat meer gezien dus die oplossing was very easy!!

succes allemaal…