roodbladige prunus

• carla

Ik heb een roodbladige prunus in de tuin staan die ik heb gekocht op stam omdat mijn tuin te klein is voor een grote boom.

Nu heeft hij één zijtak die echt te groot wordt. Het lijkt nu wel een boompje dat in de lucht hangt naast het oorspronkelijke boompje.

Kan ik die tak (ongeveer 3cm doorsnede) verwijderen?

En zo ja, wanneer kan ik dat eventueel doen?

Carla

• plantadvies

Ja hoor dat kan prima.

Plantadvies

• lutetia

rond half augustus. luut

• maria

Een prunus is een steenvrucht.Steenvruchten snoei jedirect na de vruchtval Voor pruimen is dat dus eind augustus-begin september.Pas op voor loodglans en ontsmet zekerheidshalve het gereedschap

• Hinke

Handig, ik zat me al af te vragen wanneer ik het beste van mijn Prunus 'Nigra" een aantal takken af kon halen die bijna over het fietspad hangen. Nog even wachten dus.

Hinke.

• Mike

Een roodbladige prunus op stam wordt op den duur volgens mij net zo groot als een gewone prunus nigra, dus 6 meter met gemak. Indertijd had ik me ook verkeken op een leuke prunus die al heel vroeg bloeit, - op het kaartje stond: max. hoogte 1,80 m. Het is inmiddels, vijf jaar later een boom van 7 meter hoog. Als die roodbladige idd de nigra is, dan wordt 'ie dus wel behoorlijk groot…

• martijn

Goede dag

Hebben een mooie in de tuin staan,gaan verhuizen,,, en uitgravennis geen optie,,, kunnen we er een stekje vanaf halen, of een nieuwe kweken van de bruchten

Hoop dat iemand weet hoe dit moet

Gr

Martijn