Hallo Tuinvrienden
Voor een klant moet ik een beukenhaag verplaatsen. Heeft iemand goede tips?
Met vriendelijke groet,
Marcellino Maters
Tuin de Marsman
Het belangrijkst is ws. dat je de aarde niet van de wortels af moet kloppen. De schimmel die in de grond zit, is goed voor de beuk. Dus met aanhangende aarde herplanten.
Verder gewoon zoals alles: Gaatje graven, haag uitgraven, herplanten en aanstampen, water geven. Bijsnoeien eventueel.
Gr. Margriet.
Gewoon een hovenier erbij halen joh. Als dat je vak niet is, is dat niet erg maar je moet je klanten wel serieus benaderen en er een vakman bijnemen of eventueel die klus uitbesteden aan een echte hovenier, die heb je toch wel in de omgeving van Veulen?
Het verhaal van Margriet is an sich goed, maar ze vraagt niet hoe groot en oud de betreffende haag is, en daarmee staat haar advies op losse schroeven. Een hovenier gaat zelf kijken en weet dan wat ie ermee kan. Simpel.
Gr. M.
Ja heeeeee,
dat hoef ik toch niet te vragen als de prikker zegt: Voor een klant……..
Dan verwacht ik wel wat kennis. Dan typ ik even snel waar hij in ieder geval op moet letten. De rest moet kennis zijn.
Toch?
Ik typ dat in 30 seconden. En op een tuinprikbord. Waar liefhebbers komen en geen hoveniers. (tenminste, die geven meestal advies )
Ik denk dan ook wel: Ik laat mijn haag niet door deze man verplaatsen. Maar ja, ik heb ook medelijden met de beuk.
En dan staat er ook nog op de website: VAKman.
Bij mijn buren is ook zo'n tuinprutser bezig geweest, en de buren nog blij ook en denken dat ze het mooi goedkoop hadden opgelost NOT
En zie het steeds vaker klusteams die dan voor mensen met een laag inkomen voor 5 euro per uur werken (subsidie van gemeente, woningbouwvereniging, etc.), maar kennis en kunde bezitten deze lui niet, waarom niet even een tuinliefhebber in de buurt vragen, die altijd wel even wil helpen???
Helemaal mee eens. Bij mij in de buurt zijn ze al 1 1/2 jaar bezig met het planten en aan laten slaan van een beukenhaag met planten van bijna 2 mtr hoog. De eerste midden in de zomer van 2009 mislukte, is in het afgelopen voorjaar in de droogste periode vervangen. Niet op gelet, nauwelijks water gegeven.
Daarvan zijn er misschien 3 aangeslagen.
Treurig.
N.
Hoi Mario
Een echte hovenier dus. Okay je hebt zeker een vakman nodig om een haagje te verplaatsen.
Op forums aanwezig zijn is goed om je site meer hits te geven.
Heb ik wel eens gehoort van een internet vakman.
Vakmensen zijn idd de oplossing.
Mocht je er ooit een nodig hebben voor je tuin ofzo kun je altijd een MarsMannetje bellen.
Met vrolijke groet
Marcellino
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?