Stevia

• margreet

Hoi allemaal,

Voorlopig moet ik maar niet meer in een tuincentrum komen….. heb er deze week 2 bezocht en dan nog de markt en ik ben helemaal blij!!!! Ik heb eindelijk het plantje Stevia gevonden!!!! Ze kostten €1,99 en ik heb er gelijk maar 3 van gekocht. Je kunt ze met geluk ook overhouden in de winter, dus dat moet toch een kansje hebben met 3…

Verder 2 komkommerplantjes gekocht, een Lavatera,een tomatenplant, zaad voor dubbelbloemige stokroos (ik kon ze niet laten hangen…) een fuchsia,drie hanggeraniums, een waterplant en dan nog een waarvan ik de naam vergeten ben. (die was dood gegaan in de garage)

Ik ben helemaal blij!!! Ook nieuwe planten voor de beukenhaag gekocht, samen met de buurvrouw hoop ik dat ze goed aan gaan slaan!! (waren echt goedkoop!)

Iedereen een heel fijn weekend en ik hoop toch echt wel op een regenbui!

groetjes Margreet

• Paula

Geweldig Margreet. Veel plezier met je aankopen. Ik hoop met je mee op regen.

Paula

• anja

Margreet leuk dat je blij bent met je aankopen.

en veel plezier er mee.

maar de regen mag van mij nog even weg blijven mits het s'nachts regent geen probleem.

want ik zit zo van mijn eigen tuin te genieten.

• boerderij bert

Ik zoek eigenlijk ook al een poosje de Stevia. De blaadjes kun je gebruiken als een soort zoetstof

Je hebt ze echt goedkoop gekocht. Succes met de aankopen en maar hopen op veel

tomaten en komkommers. Voor regen nog een dag of vijf wachten.

• Paula

Heb jij de Stevia gekocht om hem te gebruiken als zoetmiddel?

Dat lijkt mij n.l. wel wat.

Maar is ie ook winterhard? Of moet je elk jaar een nieuwe kopen?

Paula

• Carin

Ik heb twee geleden voor ik dacht 99 cent een zaaisetje stevia gekocht. Potje, zaaimedium en een paar zaden. Er staan al een paar kiemplantjes. Ik heb ze meer voor de lol gekocht, want ik gebruik zelden suiker. Dit setje stond gewoon in een lokaal tuincentrum. Carin

• margreet

Het zaaien van de Stevia heb ik ook wel eens geprobeerd, maar is niet gelukt.

Ik ben heel blij met de plantjes en ik hoop dat ik er in elk geval 1 kan overhouden tot volgend jaar. Ze zijn niet winterhard, maar binnen moet het misschien lukken.

Ook hoop ik er zaad van te winnen om nog eens proberen te zaaien. Wat goed dat het bij jou wel lukt Carin!

Ik wil de Stevia als zoetmiddel gebruiken, want ik kan niet tegen suiker. Ik was al jaren op zoek naar de plantjes.

Regen komt er niet meer vandaag volgens buienradar, maar van mij mag het elke nacht wel gaan regenen. Dan kan ik overdag genieten van de tuin! Nu nog maar even alles gaan gieten.

groetjes Margreet

• de Haan

Zaaien van Stevia is goed te doen, is door mijn vrouw uitgeprobeerd met als gevolg tot nu toe 7 plantjes.

• Margriet

http://www.mkatan.nl/radio-en-tv/330-19-apr-stevia-het-nieuwste-e-nummer.html

Dit is een artikel uit 2010. Het is heel lang bekend dat Stevia een zeer goede zoetstof is, zonder calorieën en zonder bloedsuikerverhogende eigenschappen. De EU heeft nu eindelijk Stevia als zoetstof geaccepteerd.

Let dus op wat je koopt. Ik zie al producten in de schappen die met Stevia zijn gezoet. Die hebben mijn voorkeur boven aspartaam.

Google maar eens op Stevia, lees ook de oudere artikelen en je weet een beetje waar het over gaat.

Gr. Margriet.

• margreet

Maak me maar even jaloers De Haan….:D

Goed dat het je vrouw wel is gelukt! Zaaien is voor mij dit keer voor het eerst wel aardig goed gelukt dit jaar! (had ik nu maar geprobeerd Stevia te zaaien….) Maar goed, ik heb nu drie plantjes, gewoon bij I…….n.

groetjes Margreet