welke vogel is dit?

  • boerderij bert

    Dinsdag waren hier in de tuin twee ouders met twee jonge groene spechten.

    Mike, het blijft prachtig om te zien hoe jongen alles wordt bijgebracht en voor zichzelf

    te zorgen. Ook hebben wij twee stel bonte spechten met jongen. De pinda's zijn

    bijna niet aan te slepen evenals de vetbollen.

    Een oudere postbode komt hier wel eens in de tuin en als die wat aparts

    hoort is het altijd een braamfluiter. Deze fluit echter vandaag zus en morgen zo.

    Maar het blijft altijd de braamfluiter. Dus: waarom deze niet?

  • MANONNA

    Ja bijna de godganse dag eigenlijk8-)

    Ik zoek de boomklever ook nog even op want die zitten hier wel..

    zo kwam ik er laatst achter dat hier een winterkoninkje zat..ook zo'n standaard liedje met een trillertje erin.En heel vroeg en steeds hetzelfde stukje.

    Nooit gedacht dat dat kleintje zo'n stem had! Wat een herrie hahahahaha.

  • MANONNA

    Hm dat klinkt wel zo idd.:o

    Maar hupt die dan wel van tak tot tak? Is toch meestal op de stam te vinden?

  • ria

    Je bedoelt braamsluiper? Die heeft een riedeltje dacht ik.

  • ria

    Op de stam is hij als hij insectjes zoekt, maar misschien dat hij ook wel eens van tak naar tak hipt voor de afwisseling. Hij heeft volgens mij ook een beetje een roodachtig borstje.

  • MANONNA

    Nou ik liet die boomklever even zien en horen maar het was een stellig Oh nee dat is hem niet!

    Het fluitje was te snel op elkaar .

    Nu zag hij hem net weer vliegen (ik niet natuurlijk:X) en hij heeft een lange staart.

    Nou was hier twee dagen geleden een hele kolonie staartmezen maar dat lijkt me toch ook niet.

    Ik zal later vandaag een filmpje uppen waarop ie te horen is.

  • MANONNA

    Nou ik geloof toch dat het een boomklever is,hij heeft hem net gezien zonder verrekijker.

    Toch doe ik later dat filmpje nog even hoor :)

  • maria

    In ieder geval is het in mijn tuin de boomklever die met zijn continue getwiet me soms in wanhoop en ergernis naar binnen drijft als ik op een mooie zomerdag eens een poosje languit in de tuin wil liggen slapen Hij maakt dat geluid ook wel in andere jaargetijden, maar nooit zo aanhoudend als midden in de zomer.

  • MANONNA

    http://s2.photobucket.com/albums/y6/MANONNA/?action=view¤t=DSCN2137.mp4

  • ria

    Ja hoor, ik houd het toch bij de boomklever.