bessera elegans (koraaldruppel)

• loes

ik heb deze bolletjes in april gezaaid - 25 stuks, dus verdeeld over 3 potten. ze kwamen spoedig omhoog en de sprieten staan er gezond bij. mijn vraag is wanneer ik de (altijd 9 ) hangende, rode bloemen kan verwachten. dat zegt de verpakking nl niet. heb een strijd met de poes, want die denkt dat het kattengras is en ik neem aan dat als de . punt beschadigd is, er ook geen bloemen meer aan kunnen komen. heeft een van jullie dit ook staan en kan ik uitzien naar iets heel leuks? rood is niet mijn kleur, maar de beschrijving fascineerde mij en in een pot kan je iets wel een plekje geven waar de kleur tot zijn recht komt.

• anneke Im

Bij Tubergen geven ze aan Augustus/September. Loes, leuke plant .

Anneke die nu even moet rusten met een kopje thee.

• loes

nou, dan moet ik nog even geduld hebben. rust lekker. ik ga nog even het schuurdak op om de wisteria in fatsoen te snoeien en de laatste bloemresten ervan op te ruimen. het is nu droog en zonnig

• Carin64

Ik heb ze een paar jaar geden ook eens gehad. Heel mooie bloemen en in mijn herinnering was het inderdaad hoogzomer dat ze bloeiden. Mooie sierlijke bloemen Jammer genoeg kwamen er het volgende jaar alleen nog maar groene sprietjes op. Dus daarna heb ik ze niet meer gekocht. Carin

• mike

Heb deze vorig jaar ook gezaaid, maar er kwam helaas niets op :(

Was ook gefascineerd door de omschrijving. Erg leuk voor je, dat ze bij jou wel op zijn gekomen. Het lijkt me een fraai en elegant gewasje.

• pieter

Bessera elegans plant je vanaf eind maart tot eind april

Het aantal oranjerode bloemen per steel is afhankelijk van de bolmaat.

Bessera bloeit augustus/september.

Op marktplaats bied ik knollen aan die gegarandeerd bloeien.

Groet Pieter